Programa operativo de Economía basada en el conocimiento (administración electrónica y FEDER 2007-2013) (2015)
22 December 2015
Manual de Procedimientos de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (DTIC) como organismo intermedio de programas operativos FEDER 2007-2013. Programa operativo de Economía basada en el conocimiento. Documento de fecha 22/12/2015.d
-
Administrative cooperation
Informes del grado de avance de la administración electrónica y Ley de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a los Servicios Públicos (LAECSP) (2007-2014)
01 January 2014
-
The Full of Higher Council of E-government raises annually, through its president, a report to the council of ministers, which shows the degree of progress in the implantation of electronic administration in the General administration of the State. The following are widespread reports submitted to the Council of Ministers.
-
Report to the council of ministers of 10 January 2014 on the degree of progress of the implementation of the E-government in the General administration of the state: June 2013 (PDF - 1.3 MB)
publicado en enero de 2014 en el PAe.- 1 pdf de 93 p.
-
Executive summary of a report submitted to the council of ministers of 16 September 2011 on the status of the E-government in the General administration of the state (PDF - 575 KBPS)
submitted to the council of ministers [since the full of CSAE] .- published by the Ministry of Territorial Policy and Public Administration. State secretariat for public service, September 2011.- 1 pdf 16 p.
Note: translated into English:
-
Executive summary of the report for the Council of Ministers of September 16, 2011 on the situation of e-government at the general public administration (PDF - 282 KB)
[edited by] Ministry of Territorial Policy and Public Administration. Office of the Secretary of State for Public Service september 2011.- 1 pdf file, 16 p.
-
Informe sobre el cumplimiento de los compromisos definidos en la Ley de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a los Servicios Públicos (LAECSP) (PDF - 1,6 MB)
1 January 1 2010 pdf 22 printouts. Note: Periodic report on the development of the law 11/2007
ANEXO I: ejemplos de sedes electrónicas.- ANEXO II: estado de situación de la adaptación de procedimientos.- ANEXO III: grado de adaptación de procedimientos.
-
Informe semestral sobre la ejecución del Plan de actuación de la Ley de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a los Servicios Públicos (LAECSP): enero-junio 2008 (PDF - 138 KB)
.- published in July 2008 - 1 pdf 26 p. Semiannual report action Plan of development of the law 11/2007
-
LAECSP: Law of electronic access of citizens to public services. Strategic Plan (PDF - 90.4 KBPS)
December 2007 [document that had spread from the portal 060], 1 pdf 13 Q. printed.
-
LAECSP: Action Plan of the law of electronic access of citizens to public services (PDF - 340 KBPS)
diciembre 2007 [Documento difundido en 2008 en el portal 060], 1 fichero pdf de 47 p. impresas.
-
Informe sobre la situación de la Administración Electrónica en la Administración General del Estado : noviembre de 2007 (PDF - 1,2 MB)
publica, Ministerio de Administraciones Públicas. Secretaría General para la Administración Pública, noviembre 2007, 1 pdf de 93 p. España. Ley 11/2007, de 22 de junio, de Acceso electrónico de los ciudadanos a los Servicios Públicos: LAECSP: desarrollo de la Ley 11/2007: grado de avance
-
Electronic services
-
Common infrastructure and services
-
Interoperability
-
Security
-
Citizen
IMPROVING strategic Plan (2012-2015)
01 August 2012
-
Electronic services
-
Common infrastructure and services
-
Interoperability
Informe de la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas: CORA (2013)
01 August 2013
-
Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas (CORA). Gobierno de España. Publicado en agosto de 2013, por el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas NIPO: 630-13-106-7 (línea) y por el Ministerio de la Presidencia NIPO: 002-13-038-9 (línea). 1 fichero pdf de 252 p. impresas.
-
As indicated in the prologue raises in his report a total of 217 proposals for action than 139 affect the State and the Autonomous Communities (REGIONAL GOVERNMENTS) and 78 exclusively to the General administration of the state (AGE).
-
Se realiza un resumen ejecutivo en inglés: Reform of the public administrations CORA
-
Took place between 2013 and 2016 by the secretariat of state of Public Function (SEFP) and follow-up reports quarterly and annual reports high council of ministers concerning the implementation process CORA measures.
- Reports of the subcommittees CORA
:
Overlapping sub Administrative, subcommittee of administrative simplification, subcommittee of management of services and Common Means, subcommittee corporate governance.
-
Publicación oficial de 2013: Informe de la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas: CORA
-
Administrative cooperation
-
Interoperability
-
Electronic services
-
Common infrastructure and services
-
Open government
Digital Agenda for Spain (2013)
15 February 2013
La Agenda Digital para España marca la hoja de ruta para el cumplimiento de los objetivos de la Agenda Digital para Europa en la estrategia Europa 2020 en materia TIC y de administración electrónica, e incorpora objetivos específicos para el desarrollo de la economía y la sociedad digital en España.
15 February 2013, the government approved the Digital Agenda for Spain in the intention of improving productivity and competitiveness; and transform and modernize the economy and Spanish society through an intensive and effective use of the TIC for citizenship, companies and administrations.
-
Common infrastructure and services
-
Interoperability
-
Electronic services
-
Identity and electronic signature
-
Company
-
Citizen
Guide to the incorporation of IPv6 as public purchase requirement (2012)
01 March 2012
Study in March 2012 by INTECO for the ministry of finance and Public administrations. The “ development Plan for the incorporation of the protocol IPv6 in Spain ”, approved by the cabinet on 29 April 2011, marks the beginning of the transition to IPv6 in the General administration of the State.
60+1 Prácticas de referencia en el impulso de la Administración Electrónica en España (2011)
01 April 2011
Estudio realizado en diciembre de 2010 y actualizado en abril de 2011 por el Ministerio de Política Territorial y Administración Pública en colaboración con Deloitte [ promueve, DGIAE ]; prólogo de Fernando de Pablo.- Publicado en PAe en noviembre de 2011.- 1 fichero pdf de 151 p.
-
NOTE
: Apartado 3 del estudio: Modelo actual de evolución de la Administración electrónica .- Apartado 4: Prácticas de referencia con la recopilación de las iniciativas autonómicas en el ámbito de la e-Administración
Estudio sobre Planes y Políticas en Gobierno Electrónico en Europa (2010)
01 December 2010
Study by Capgemini Consulting in collaboration with the Ministry of Territorial Policy and Public Administration. December 2010. 1 pdf 74 p.
Study on best practices in e-government in Europa (2010)
01 December 2010
Estudio realizado por Capgemini Consulting en colaboración con el Ministerio de Política Territorial y Administración Pública. Diciembre 2010. 1 fichero pdf de 170 p.
Los derechos de los ciudadanos ante la administración electrónica en Europa (2010)
31 May 2010
Study conducted during the Spanish presidency of the European Union (EU 2010.es) .1 pdf 86 printouts.
Strategic modernization Plan CONNECTS (2005)
01 September 2005
Your administration in network: 12 April 2005. [Promotes], General direction of Administrative Modernization. - 1st edition of the printed publication in book and cd-rom. - Madrid: Ministry of Public Administrations (MAP). General Secretariat Technique, September 2005. - 1 pdf of 426 p. - collection: Electronic administration NIPO: 326-05-042-2
Shock Plan for the momentum of electronic administration in Spain (2003)
08 May 2003
8 May 2003. Submitted by the Ministry of Science and technology and the ministry of Public administrations. - [Madrid]: [publishes] MCYT and MAP, 2003. - 38 p. + 12 Q. of Annex I: Summary of the action plan clash.