Publicado o informe “eGovernment Benchmark 2020” da Comisión Europea

• Escoitar
  • Copiar

29 setembro 2020

Segundo este informe España ten un desempeño superior ao esperado, tanto en penetración como en dixitalización, e forma parte do escenario Fruitful eGov, que inclúe aos mellores países da súa clase por encima da media europea.

O 23 de setembro a Comisión Europea ha publicado o egovernment benchmark correspondente ao ano 2020. Este informe é unha referencia na avaliación de a  administración electrónica nos países europeos e este ano, 2020, mostra notables avances,  en media, en todos os ámbitos do estudo. De maneira que o rendemento global da UE-27+ é do 68%, mentres que hai dous anos, o rendemento xeral foi ao 62%. O estado actual móstrase no mapa global.

Este informe contribuíu a crear un "círculo virtuoso" de mellora na administración dixital en Europa. As administracións públicas desenvolven mellores e mellores servizos dixitais porque a demanda dos usuarios é alta; e cada vez máis usuarios acceden aos servizos gobernamentais en liña porque estes servizos están dispoñibles e son fáciles de usar.

Os países europeos á cabeza en eGovernment son Malta (puntuación global do 97%), Estonia (92%), Austria (87%) e Letonia (87%). Estes países obteñen a puntuación máis alta no catro puntos de referencia de primeiro nivel, seguidos de preto por Dinamarca (84%), Lituania (83%) e Finlandia (83%).

En termos de progreso, Luxemburgo, Hungría e Eslovenia realizaron os maiores avances nos últimos dous anos, con 20, 19 e 18 puntos porcentuais, respectivamente, o que deu lugar a puntuacións globais correspondentes do 79%, 63% e 72%.

España conseguiu manter un crecemento constante nos últimos anos, mantendo o seu posicionamento por encima da media europea.

Analizando os resultados en termos xerais por cada un dos indicadores medidos as principais conclusións alcanzadas son as seguintes.

Respecto da “Centricidad no usuario”, houbo un aumento da referencia superior ao 87% (4 puntos porcentuais máis que hai dous anos). Máis de tres de cada catro servizos públicos poden completarse en liña (78%). Isto supón que nun 95% das veces, os usuarios atopan os servizos que están a buscar nos portais de servizos e nun 98% atopan información.

Os servizos en mobilidade, que é o indicador máis recente, é o que obtén a puntuación máis baixa, aínda que cun aumento ata a 76%  fronte ao 62% hai dous anos.  Máis de 3 de cada 4 servizos públicos son aptos para dispositivos móbiles.

A área de transparencia experimentou unha mellora nos últimos dous anos e  agora atópase no 66% (7 puntos porcentuais máis altos que hai dous anos). Os usuarios reciben un aviso cando o servizo se completa no 64% dos casos. Ademais, un 98% dos sitios web publican información sobre a estrutura organizativa, misión e responsabilidades, o acceso á información, a posibilidade de solicitar información adicional e onde atopar a lexislación correspondente.

A transparencia no uso de datos persoais debe mellorar.  Debe mellorar a información sobre como se procesan os datos persoais dos usuarios polas administracións públicas xa que só no 17% dos casos dáse información acerca de se os seus datos foron utilizados e por quen, aínda que a posibilidade de ver se os seus datos foron utilizados está presente no 64% dos países.

O indicador de mobilidade transfronteiriza é o que obtén a puntuación máis baixa.  Aínda que mellora con respecto a hai dous anos en 7 puntos porcentuais quedándose nun 56% na UE-27+.

A mobilidade transfronteiriza segue sendo un desafío para os países. Os usuarios que queiran obter un servizo doutro país europeo poden facelo no 62%, no caso dos servizos para cidadáns, e no 76% no caso dos servizos para as empresas. Mentres que a nivel global europeo o 87 % dos servizos están dispoñibles en liña para os usuarios nacionais, só o 69 % está dispoñible para os usuarios estranxeiros, con enormes diferenzas entre os Estados membros.

Respecto dos procedementos que requiren autenticación, os eID nacionais estranxeiros só acéptanse polo 9%  dos servizos, aos que os cidadáns poden acceder cun eID nacional. Para as empresas este número supón un 36%.

A ciberseguridade segue sendo un desafío para os sitios web gobernamentais: só o 20% de todas o URL avaliadas cumpren a metade dos 14 criterios básicos de seguridade avaliados. Isto subliña a importancia de mellorar significativamente os niveis de seguridade dos sitios web para garantir que os usuarios poidan confiar nos sitios web e os servizos do sector público.

Se nos centramos no avance de España: case todos os indicadores están por encima da media europea, tal e como se mostra o gráfico seguinte.

Estonia, Letonia, Lituania e España son países que superan as expectativas tanto en penetración como en dixitalización en comparación con países europeos con características similares. España logra  unha puntuación do 100% na usabilidade de servizos en liña  medida pola atención que se ofrece mediante un soporte a usuario confiable. Igualmente España ten unha alta puntuación no uso dos habilitadores dixitais nos servizos en liña.

España, con todo, ten marxe de mellora na información e a dispoñibilidade dos servizos para cidadáns doutros países europeos. Así mesmo, tamén hai marxe de mellora en canto ao funcionamento dos servizos a través de sistemas móbiles.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Consulta os documentos que compoñen este informe(Abre en nova xanela)

• Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos