La FEMP i el CCN renoven el seu compromís amb la ciberseguretat en l'Administració Local

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

25 juny 2020

El Centre Criptològic Nacional(Obre en nova finestra) , organisme adscrit al Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI), i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies(Obre en nova finestra) (FEMP) van rubricar aquest dimecres el conveni de col·laboració en matèria de ciberseguretat que renova el signat en 2008 i que té com a objectiu impulsar en les entitats locals els aspectes de seguretat i desenvolupar projectes que advoquin per un ciberespai “més segur/segur i segur/segur per a tots”.

La rúbrica d'aquest conveni de col·laboració es va segellar a la seu de la FEMP durant la celebració de l'II II Encontre Nacional de Seguretat , organitzat pel Centre Criptològic Nacional en col·laboració amb el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, la Secretaria General d'Administració Digital, i la pròpia FEMP.

La ciutadania ha de sentir la mateixa seguretat quan navega per l'Administració Digital que quan acudeix al seu Ajuntament. Amb aquesta màxima, la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i el Centre Criptològic Nacional han renovat el seu conveni, que porta vigent dotze anys i ha estat actualitzat a les circumstàncies actuals. Amb la rúbrica d'aquest acord, que va tenir lloc en el marc de l'II Encontre de l'Esquema Nacional de Seguretat, ambdues institucions renoven el seu compromís amb la ciberseguretat de l'administració electrònica i amb el principal motor d'aquesta: la confiança ciutadana.

La signatura d'aquest conveni ha estat precedida per la inauguració d'aquest II Encontre que, sota el lema ‘Deu Anys de Nous Reptes i Solucions’, cerca fomentar el debat sobre el que ha aconseguit i el que requereix l'Esquema Nacional de Seguretat. El tret de sortida d'aquesta cita ha estat a càrrec del Secretari General de la FEMP, Carlos Daniel Casessis; la Secretària d'Estat Directora del CNI, Paz Esteban i la Secretària d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, Carme Artigas.

Durant la inauguració, Casessis ha volgut destacar l'estreta col·laboració entre la FEMP i el CCN, que ha permès posar a la disposició de totes les Entitats Locals material essencial en matèria de seguretat durant la crisi de la Covid-19. A més, ha posat l'accent en què aquesta cooperació, que s'adaptarà a les noves necessitats gràcies a l'actualització del conveni entre ambdues institucions, és imprescindible perquè la ciutadania confiï en l'Administració Digital.

Per la seva banda, Carme Artigas, ha instat a ser conscients que “som vulnerables i depenents” i que després d'un ciberatac no solament es perden les dades sostretes, es perd “la confiança ciutadana. En aquest sentit, Paz Esteban ha volgut destacar que la ciberseguretat és “una pedra angular” i que és imprescindible garantir, a través de l'Administració Digital, l'exercici de drets i el compliment de deures amb total seguretat. Això requerirà, ha assegurat, la implicació local per actualitzar l'Esquema Nacional de Seguretat.

L'acte inaugural ha conclòs amb el reconeixement a la labor en matèria de Ciberseguretat als Ajuntaments d'Avilés i Alcobendas. Després d'est, Paz Esteban i Carlos Daniel Casessis han signat en representació del CCN i la FEMP, respectivament, aquest nou conveni que renova el compromís d'ambdues entitats amb la seguretat de l'Administració online, el compromís amb que la ciutadania pugui navegar amb la seguretat i la confiança amb la qual acudeix als seus Ajuntaments.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)  (FEMP)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) (CCN-CERT)

• Cooperació interadministrativa
  • Seguretat