accesskey_mod_content

Gestió de certificats electrònics qualificats durant l'estat d'alarma

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

01 abril 2020

Mesures provisionals per a la gestió de certificats electrònics qualificats durant l'estat d'alarma

El Reial decret-llei 11/2020(Obre en nova finestra) , de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al Covid-19 publicat en el BOE d'avui 1 d'abril, estableix:

Disposició addicional onzena. Mesures provisionals per a l'expedició de certificats electrònics qualificats

Durant la vigència de l'estat d'alarma, decretat pel Reial decret 463/2020(Obre en nova finestra) , de 14 de març, es permetrà l'expedició de certificats electrònics qualificats d'acord amb el previst en l'article 24.1.d) del Reglament (UE) 910/2014(Obre en nova finestra) , de 23 de juliol, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques al mercat interior. A aquest efecte, l'organisme supervisor acceptarà aquells mètodes d'identificació per videoconferència basats en els procediments autoritzats pel Servei Executiu de la Comissió de Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries o reconeguts per a l'expedició de certificats qualificats per un altre Estat membre de la Unió Europea. L'equivalència en el nivell de seguretat serà certificada per un organisme d'avaluació de la conformitat. Els certificats així emesos seran revocats pel prestador de serveis en finalitzar l'estat d'alarma, i el seu ús es limitarà exclusivament a les relacions entre el titular i les Administracions públiques.

A més, la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial ha comunicat als diferents prestadors de serveis de confiança que, d'acord amb el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, segons modificació donada pel Reial decret 465/2020(Obre en nova finestra) , de 17 de març, no s'exigirà el compliment dels terminis establerts en l'art. 13.4 de la Llei 59/2003(Obre en nova finestra) , de 19 de desembre, de signatura electrònica, durant el temps de vigència de l'estat d'alarma.

Addicionalment, els PSC (Prestadors de Serveis de Confiança) podran permetre la renovació de certificats utilitzant uns altres que hagin caducat a partir del 14 de març.

Més informació(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Identitat i Signatura electrònica
  • Seguretat