accesskey_mod_content

L'adaptació jurídica i administrativa que suposa la modificació de la Llei 39/2015

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

07 setembre 2018

L'ampliació aprovada diferix 2 anys l'entrada en vigor de les previsions de la disposició final setena de la Llei 39/2015 quant al registre electrònic d'apoderaments, el registre electrònic, el registre d'empleats públics habilitats, el punt d'accés general electrònic de l'Administració i l'arxiu electrònic, i té com a objectiu completar tots els aspectes jurídics, organitzatius, procedimentals i tècnics per a garantir que els operadors jurídics, els ciutadans i les Administracions Públiques puguen exercir els seus drets amb plena seguretat jurídica

 

El passat dia 4 es va publicar en el BOE el Reial decret Llei de transposició de directives(Obri en nova finestra) en matèria de protecció dels compromisos per pensions amb els treballadors, prevenció del blanqueig de capitals i requisits d'entrada i residència de nacionals de països tercers i pel qual es modifica la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La  Llei 39/2015(Obri en nova finestra) , d'1 d'octubre, i la  Llei 40/2015(Obri en nova finestra) , d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic han suposat un canvi fonamental per a les Administracions Públiques a Espanya, ja que establixen que la relació electrònica és la via principal de tramitació dels procediments administratius, la qual cosa ha de conduir a una administració sense papers, transparent i més àgil i accessible per als ciutadans i les empreses.

L'adaptació dels procediments administratius a este nou paradigma i el disseny de processos de gestió òptims, exigix que els desenvolupaments tecnològics i jurídics, així com els aspectes organitzatius, compten amb el grau de maduresa necessària per a donar satisfacció a este nou estadi de desenvolupament de l'activitat de les Administracions Públiques. Així, el desenvolupament reglamentari que precisa el funcionament d'estos aspectes, requerix acordar entre les Administracions públiques competents, les opcions que permeten una verdadera interoperabilitat respectuosa amb els seus respectius àmbits de competències.

L'ampliació proposada diferix 2 anys l'entrada en vigor de les previsions de la disposició final setena de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, quant al registre electrònic d'apoderaments, el registre electrònic, el registre d'empleats públics habilitats, el punt d'accés general electrònic de l'Administració i l'arxiu electrònic, i té com a objectiu completar tots els aspectes jurídics, organitzatius, procedimentals i tècnics per a garantir que els operadors jurídics, els ciutadans i les Administracions Públiques puguen exercir plenament els seus drets amb plena seguretat jurídica i beneficiar-se així, dels avantatges que el nou escenari està començant a proporcionar-los.

Pròximament es publicarà una nota tècnica explicativa ampliant la informació.

  • Ciutadà
  • Lleis 39 i 40
  • Servicis electrònics