Avanços de la integració en el Sistema d'Interconnexió de Registres, SIR

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

02 octubre 2017

Se supera el 50% de la població espanyola amb accés a una Oficina de Registre integrada en SIR

S'avança en la integració en el Sistema d'Interconnexió de Registres en diversos aspectes.

El més destacat és que s'aconsegueix un 50,25% de la població coberta per SIR, és a dir que aquesta població compta amb una oficina de registre integrada en SIR, actualment hi ha més de 2.600 oficines d'assistència en matèria de registres integrades, a través de les quals es poden enviar i rebre els seients d'entrada i sortida en format electrònic, inclosa la documentació adjunta. La documentació adjunta ha pogut ser digitalitzada en més del 93% dels seients enviats.

Actualment són 25 capitals de província els ajuntaments de la qual estan integrats. El nombre total d'EELL integrades supera les 1.300. A nivell de Comunitats Autònomes estan integrades totes, excepte el País Basc i Navarra que s'espera que s'integrin pròximament.

El nombre mitjà de seients intercanviat per SIR mensualment és 200.000, dels quals, enviat directament a través del Registre Electrònic per ciutadans i empreses, és de 25.000. L'estalvi benvolgut per cada seient de grandària mitjana tramitada electrònicament és de 4 euros.

Des de 2012 s'han intercanviat per SIR més de 4.500.000 seients registrals i els estalvis acumulats superen els 12 milions d'euros.

Més informació sobre la solució SIR en el CTT.

• Interoperabilitat
  • Infraestructures i serveis comuns