El Centre Criptològic Nacional i la FEMP publiquen una guia per a la implantació de l'ENS en les entitats locals

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

16 octubre 2017

L'objectiu del document és ajudar als ajuntaments, especialment als de menor població, a definir el seu propi full de ruta personalitzat en els diferents processos de gestió que requereix l'adequació a l'ENS dins del procés global de transformació digital de les entitats locals.

La Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), amb la col·laboració del Centre Criptològic Nacional, ha fet públic el  Llibre de recomanacions: Itinerari d'adequació a l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS)(Obre en nova finestra) . En ell es fa una descripció de les pautes, requisits i els passos a seguir, per aconseguir definir un full de ruta personalitzat per a l'adequació a l'ENS, tenint en compte la definició i marc legal de l'esquema, els rols a adoptar segons les competències dins de l'organització, el model a seguir dividit en diverses fases, actuacions, tasques i nivells així com diferents sistemes de mesurament. S'inclou, a més, les mesures de protecció que s'haurien d'implantar en les instal·lacions dels ajuntaments, la gestió del personal, els equips i les comunicacions, els suports d'informació, les aplicacions informàtiques, la informació i els serveis prestats.

El llibre, dividit en dos toms (un d'ells especialment dirigit als ajuntaments de menys de 2.000 habitants) és el fruit de mesos de treball de la Comissió de Societat de la Informació i Tecnologies de la FEMP que, juntament amb altres entitats i professionals del sector, han procurat ajudar a les Entitats Locals a interpretar de forma pràctica les obligacions derivades de l'ENS. Tal com assenyala en la presentació de la Guia el president de la citada Comissió, i alcalde d'Almeria, Ramón Fernández Pacheco “Estic segur/segur que aquest document permetrà que cada Administració local sigui capaç d'elaborar el seu propi itinerari feia la consecució de l'objectiu: Complir plenament amb l'ENS”.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Seguretat
  • Cooperació interadministrativa