A Comunidade da Rexión de Murcia promove as smart cities coa implantación da administración electrónica

• Escoitar

15 novembro 2017

Vinte e dous municipios de menos de 20.000 habitantes contarán con este servizo gratuíto para os concellos.

A Comunidade Autónoma está a traballar para promover as ‘smart cities’ entre os municipios con menos de 20.000 habitantes coa implantación, de forma gratuíta para os Concellos, da administración electrónica. Así o explicou o conselleiro de Facenda e Administracións Públicas, Andrés Carillo, durante a inauguración da xornada sobre ‘smart cities’ ‘Vivirán os cidadáns do século XXI en cidades intelixentes, dixitais e sustentables?’, organizada en Murcia pola Fundación Telefónica e o Concello de Murcia.

Para o titular de Facenda da Rexión de Murcia, os municipios son os que teñen máis dificultades á hora de instalar sistemas que permitan que os cidadáns poidan realizar trámites coas administracións a través de internet, as 24 horas do día e sen ter que desprazarse. Por este motivo, engadiu, que “o Goberno rexional está a traballar en implantar a administración electrónica en 22 municipios sen custo para as arcas municipais”.

Esta actuación, cuxa adxudicación está próxima, supón investir 3,8 millóns de euros, cofinanciados nun 80 por cento por fondos FEDER, e inclúe os contratos para instalar ferramentas de administración electrónica, implantar aplicacións de xestión e o soporte e mantemento por un período de catro anos.

Así mesmo, Carrillo resaltou que “o Goberno rexional dá un paso máis na transformación dixital da Rexión, para garantir que calquera cidadán que resida nunha pequena poboación ou núcleo rural teña as mesmas oportunidades de acceso electrónico ao seu concello que un veciño dunha gran cidade”.

No encontro desvelouse tamén a porcentaxe de fogares da Rexión conectados a internet: o 86 por cento; tres puntos por encima da media nacional, mentres que fai tan só cinco anos, Murcia atopábase tres puntos por detrás.

A administración electrónica suporá que os municipios traballen con expediente electrónico, co obxectivo de ‘cero papel’, e teñan acceso á firma electrónica integrada e ao arquivo electrónico. No terceiro trimestre do ano, o 54 por cento dos procedementos que se realizan na Administración rexional son electrónicos.

As ‘smart cities’ utilizan as tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) para aforrar custos, asegurar un desenvolvemento sustentable e mellorar a eficiencia no medio ambiente, tráfico, xestión de residuos, eficiencia enerxética e administración electrónica, entre outros.

Oportunidade laboral

Andrés Carrillo apuntou que “as TIC se converteron nun factor fundamental para a mellora do emprego, e nunha oportunidade para os mozos da nosa Rexión”. No ámbito nacional, o emprego no sector TIC crece a un ritmo do 18 por cento e, de acordo con as previsións macroeconómicas da Unión Europea, ata 2020 crearanse 900.000 novos postos de traballo tecnolóxicos.

Segundo os expertos, oito de cada 10 mozos de entre 20 e 30 anos atoparán un emprego relacionado co ámbito dixital en traballos que aínda non existen, e nese sentido está a traballar o Goberno rexional.

Pola súa banda, o director xeral de Patrimonio, Informática e Telecomunicacións, Juan José Almela, participou nunha mesa redonda con expertos sobre desenvolvo TIC e ‘smart cities’.

Fonte orixinal da noticia.

• Infraestruturas e servizos comúns
  • Servizos electrónicos