Presentada a Guía sobre Datos Abiertos con pautas para as Entidades locais

• Escoitar

06 xullo 2017

A FEMP presentou a Guía sobre Datos Abiertos con pautas para as entidades locais; un documento que ten como obxectivo a apertura de datos e a súa reutilización para todas as Administracións Locais.

Apertura e transparencia para achegar valor engadido á información e ás institucións que a xeran, son unha das claves que veu movendo, desde a súa constitución, en 2015, á Rede de Entidades locais pola Transparencia e a Participación Cidadá, da FEMP(Abre en nova xanela) , a mesma Rede que presentou en Madrid guíaa Guía Datos Abiertos(Abre en nova xanela) , un paso máis en proceso de transparencia e apertura da información das Entidades locais, na que quedan recollidas as pautas para que os Consistorios presenten os seus datos da forma máis adecuada, útil e eficiente para o seu uso e reutilización por parte dos cidadáns e doutras institucións e organismos.

Con iso, a Administración Local volve situarse, novamente, como punta de lanza do resto das Administracións en todo canto ten que ver con datos abertos e uso de novas tecnoloxías para ofrecer publicamente a súa información e ofrecer con iso novas oportunidades de crecemento económico. Así se constatou no transcurso do acto de presentación do texto organizado pola FEMP, ESADE e PwC.

Nesa cita, estivo presente o Presidente da Rede, e Alcalde de Elxe, Carlos González, que se referiu a a Guía como un avance fundamental para os Gobiernos Locales na medida que “ lles vai permitir ter unha referencia sobre como abrir os seus datos e, ademais, avanzar en transparencia e participación cidadá e, sobre todo vainos a facer posible que os datos reutilizables sirvan para favorecer ao sector que os pon en valor e convérteos nunha oportunidade de crecemento económico”. Ao seu xuízo, coa Guía dáse “un paso fundamental desde o punto de vista da participación e desde o punto de vista socioeconómico”.

A Guía sobre Datos abertos(Abre en nova xanela) está dispoñible para a súa descarga, foi elaborada por un grupo de traballo da Rede, composto por responsables técnicos de diversos Concellos, recolle o que os seus redactores cualifican como “o itinerario de traballo sobre a apertura de datos e a súa reutilización para todas as Administracións Locais”.

Compromiso coa transparencia e os datos abertos

No acto de presentación subliñouse o compromiso da Administración Local coa cidadanía, un compromiso, para moitos, maior que o doutras Administracións Públicas  pola proximidade aos cidadáns dos seus Gobernos Locais. E nese contexto, está o dereito dos cidadáns a saber que fai o seu Concello, como o fai e canto costa, un dereito que se traduce na obriga municipal de ser transparente.

Por iso, desde a FEMP e desde a Rede veuse traballando para que os Gobernos Locais españois, para que, con independencia do seu tamaño, coñezan as súas responsabilidades en materia de transparencia, conten coas ferramentas para o seu desenvolvemento e que, finalmente, léveno a cabo. A Guía, a primeira destas características, é froito desta responsabilidade da Federación e do traballo desinteresado de técnicos municipais que puxeron en común as súas experiencias.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudios
  • Cooperación interadministrativa