El servici Comú de Registre GEISER, premiat en CNIS 2017 com a premi a la millor estratègia de servicis en el Núvol.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

28 febrer 2017

En la VII edició del Congrés Nacional d'Innovació de Servicis Públics (CNIS 2017) s'ha reconegut a GEISER com la millor estratègia de servicis en el Núvol.

GEISER (Gestió Integrades de Servicis de Registre) és el Servici Compartit de Gestió del Registre en el núvol aprovat per la Comissió d'Estratègia TIC – CETIC en la Declaració de servicis compartits de l'Estratègia TIC del Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics.

GEISER permet un manteniment centralitzat, garantint un servici eficaç i en contínua evolució i disponible per a les Administracions Públiques interessades en prestar en el núvol els servicis de Registre Electrònic, Registre Presencial i Intercanvi de Registres entre les administracions integrades en el Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).

GEISER complix amb els requisits de la llei 39 / 2015 en relació al registre, conformant-se com una aplicació que es convertix en el Registre Electrònic General de l'Administració, on de manera consecutiva es registren totes les anotacions amb rellevància jurídica, que entren o isquen de l'administració usuària, independentment que es produïsquen en registre electrònic, presencialment en oficines o a través d'aplicacions.

GEISER assegura la supressió del paper en l'intercanvi registral entre Administracions Públiques, mitjançant la digitalització de la documentació associada als seients registrals, complint així amb l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat i conforme a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com l'intercanvi immediat de seients registrals, reduint considerablement els temps de tramitació, eliminant el cost dels enviaments per correu postal i garantint la interoperabilitat del Registre.

Amb este guardó es posa en valor el treball realitzat per la Secretaria General d'Administració Digital del MINHAP des del seu inici en 2013 i amb la col·laboració de tots els Departaments Ministerials i organismes de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals, que han confiat en este servici comú: en 324 oficines de registre i en 3.141 unitats tramitadores integrades i amb prop de 10.000 usuaris.

Actualment estan utilitzant GEISER : MEYSS, MINETAD, MINJUS, MAEC, DGT, BOE, Patrimoni Nacional, INTA, BN, AEPSAD, CSD, Museu Regna Sofia, FEGA, CHs de l'Ebre, Guadalquivir, Xúquer i Tajo,  MINHAFP i Consell de la Transparència, PME, INAP, MUFACE. TEAC, DG Ordenació del Joc, AIREF, CZEC, LSC, IAC, IEC, UNED, Universitat de Saragossa i Universitat de Las Palmas de Gran Canària.

Pròxims a utilitzar-ho: AECID, Museu del Prado i SEPE.
Interessats o valorant la seua utilització: MAPAMA, MECD, MIR, MINDEF, MINEIC, Guàrdia Civil, AICA, ANECA, APH, CE, CEM, CDTI, CHCantabrico, CSIC, CSN, ENESA, IDAE, INIA, INE, INSHT, IEF, Diputacions de Burgos, Cadis, Conca, Huesca, Lugo i Màlaga, OEPM, PC, Universitats: Balears, Cadis, Jaén, La Rioja, Múrcia, Salamanca, Sevilla, Vigo, UIMP, Miguel Hernández, UPValencia, URJC i Ajuntament d'Alcobendas, Elx, Sagunt, Santa Cruz de Tenerife i Cabildo de Tenerife.

S'han enviat amb GEISER més d'1.160.000 registres amb oficines d'altres organismes i més de 5.400.000 registres entre oficines i unitats dins dels propis organismes. La xifra d'anotacions registrals oficials des de l'aplicació web i els servicis web supera els 18 milions.

Per a més informació sobre GEISER, accedir a la solució CTT(Obri en nova finestra) de la pàgina d'administració electrònica.

• Centre de Transferència de Tecnologia