"/>

Jardunbide onen bilduma Share-PSI 2.0

20 otsaila 2017

EBKO logoa

El 31 de diciembre de 2003 entró en vigor la Directiva Europea sobre la Reutilización de la Información del Sector Público. En 2013 se revisó para englobar a un mayor número de entidades -museos, bibliotecas y archivos- con el fin de impulsar la apertura y reutilización de los datos abiertos públicos por parte de la sociedad de la Unión Europea.

La Share-PSI 2.0 sare tematikoa (Ireki leiho berrian)  nacía en este marco, reuniendo a un nutrido número de agentes especializados en el campo,  hogeita zortzi herrialdetan datozen (Ireki leiho berrian) , helburu hauekin jarduera egokiak identifikatzea eta aholkatu, estandar irekiak ezartzean Directiva Europea sobre la Reutilización de la Información del Sector Público (Ireki leiho berrian)  (RISP) para, así, mejorar la interoperabilidad y armonización; asegurar que dicha aplicación se adapte a cada marco legislativo y cultural a escala nacional; garantizar los intereses comerciales de esta provisión técnica, brindando especial asesoramiento sobre el cálculo y cobro de costes marginales; e informar acerca del desarrollo de estándares técnicos relevantes que cumplan las necesidades de los estados europeos.

Testuinguru horretan, 2.0 Share-PSI bat abiarazi du jardunbide egokiak biltzen duen dokumentua (Ireki leiho berrian) orientatzeko herri erakunde guztiei betetzen dutela batzordearen zuzentarau europarra; aldi berean, testuinguruan sartu eta gero, handitu eta praktika onenak W3C-ren web gunean datuak laguntzen potentziala ahalik eta gehien maximizatzea. Proiektu horri esker, esperientzia bildu da, sareko kideen eta eskuratutako jakintza partekatzen dute tailerrak egin dira, ekimenak, arrakasta-kasuak eta ezarpen aurrera eramaten duen erakundea.

Jardunbide egokiak hautatzeko metodologia Share-PSI 2.0

Jarraitzen duen prozesua identifikatu eta aukeratu nahi dira jardunbide onenak sustatzeko sare tematikoa oinarritu da hasierako puntua duten bost fase dira, halaber, azterketa eta esperientziak trukatzen duten antolatu diren ekitaldi ezberdinetako partaideentzako aldiro Share-PSI 2.0.

Lehenik eta behin, istorioak bildu dira, eta partekatzen den moderatzaileen garrantzitsua den informazio guztia bildu behar du, eta, ondoren, identifikatu eta esperientziak lehen proposamen bat sortzea, argitalpen-kontseilua. batzordeko kide batzuek, sare bat sortu zuen materiala aztertu zuen hasierako proposamena jardunbide egokiak diren nabarmenak eta ezberdin.

Azkenik, botoaren bidez kideek Share-PSI 2.0 berretsi zen, jardunbide egokiak eta laguntza izan zuten dutenak% 80 baino handiagoa (Ireki leiho berrian) de la red (un total de 48) se clasifican incluyéndose dentro del documento. Aquellas prácticas descartadas y otras experiencias recogidas en eventos posteriores se han incluido como diez recomendaciones adicionales en un anexo para así completar el listado original.

Visión general de las buenas prácticas del Share-PSI 2.0 y W3C

Hogeita bat kategoria, jardunbide egokiak Share- PSI segmentatu 2.0 ekimenak bildu, erabilera-kasuak, elkarri lotutako istorio erreal eta era askotako proiektuak behar crowdsourcing ideiak berriro erabiltzeko, datu-estandarrak, ekosistema informazioa open data geoespaciales edo irekitzeko proiektuak garraio-sektoreetan, ikerketa eta ekintzailetza.

Jardunbide egokiak guztiak dute berdin, errazago ulertzeko eta aplikazioa, europako beste erakunde publiko eskema. Horrela, horietako bakoitzean, erronka erantzuna ematen diete, arrazoiak azaldu du, horiek aukeratu ahal izateko eta gomendioak, hura ezartzeko, bai eta egiazko kasu egin da Eta europar batasunaren buruzko jardunbide egokiak zein diren.

España ocupa un lugar destacado dentro de los países referenciados en el informe con veintiséis buenas prácticas que incluyen desde portales de datos abiertos como la plataforma regional  Kanariar Open Data (Ireki leiho berrian) adibidez, arau bereziak euskal herriko berrerabiltzeko legea (Ireki leiho berrian) adibidez, laguntza-materialak sektore-planak egiteko gida metodologikoa open data (Ireki leiho berrian) prestatutako Ematen edo Ekimen Unibertsitate Irekia bat egiteko gidaliburua (Ireki leiho berrian) garatutako CRUE-TIC, besteak beste.

Cabe destacar que las buenas prácticas desarrolladas por el Share-PSI 2.0 y aquéllas elaboradas por el grupo de trabajo del W3C se complementan mutuamente; estas últimas se centran en los aspectos técnicos del intercambio de datos en la web, excluyendo cualquier cuestión política que sí tiene cabida en el documento de la red temática. No obstante, desde el punto de vista de la aplicación de la Directiva, ambos conjuntos de buenas prácticas debe tenerse en cuenta como uno solo y, por este motivo, la guía del Share-PSI 2.0 relaciona y considera las treinta y cinco best practices del W3C relacionadas con los diferentes elementos de la normativa europea RISP.

Jardunbide egokien gida Share-PSI diseinatutako 2.0 da behar bezain osoa aplika dakiokeen bai ingurune-lokal gisa nazionalak europar batasun osoan. Era berean, kontuan izan behar da egoera eta heldutasun-maila datu irekien da ebn nahiko heterogeneoa elkartu, jardunbide gomendatuak por la red inspirazio-iturri bihur daitezke herrialde bakoitzerako optimizatzeko open data nazionala ekosistema eta aurrera egiten jarraitzeko zuzentaraua aplikatuta RISP.

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (datos.gob)

Albistearen jatorrizko iturria (Ireki leiho berrian) (W3C)

• Gobernu irekia
  • Software Librea
Egin zaitez OBSAE youtubeko kanalean.