Generalitat, Diputacions i destacades institucions locals catalanes signen el Pacte Nacional per a una Societat Digital

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

25 octubre 2016

El Govern de la Generalitat de Catalunya, les quatre Diputacions, l'Associació Catalana de Municipis (ACM), la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i Localret han signat el Pacte Nacional per a la Societat Digital, amb l'objectiu de donar millor resposta al ciutadà  i a les administracions.

El Pacte Nacional per a la Societat Digital respon al convenciment de totes les institucions signatàries de la necessitat de fomentar conjuntament el desenvolupament de la societat digital catalana per donar una resposta als grans reptes que planteja la revolució digital. Fruit d'aquest convenciment, Govern, diputacions i entitats municipals s'han compromès a treballar conjuntament i de manera consensuada, a més de comptar amb tots aquells actors socials que es vulguin afegir.

L'acte de signatura ha tingut lloc a la Torre de Collserola i ha comptat amb les intervencions de la presidenta de la Diputació de Barcelona, ​​Mercè Conesa; el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el president de la Diputació de Girona, Pere Vila; el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé; el president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), Miquel Buch; la representant de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Raquel Sánchez, i el president del Consorci Localret, Xavier Fonollosa.

Els cinc eixos del contingut del pacte són:

• L'impuls d'una nova Administració Digital, producte de la digitalització de les administracions catalanes, que vagi més enllà de l'extensió de l'ús de tecnologies digitals per aprofitar el seu poder transformador amb l'objectiu de fer una administració més àgil, senzilla i eficaç.
  • El desenvolupament de l'estratègia de territori intel·ligent del Govern català (Smartcat), integrant i coordinant les iniciatives locals i supralocales i recolzant a les empreses per fer de Catalunya un smart country de referència internacional.
  • El desplegament i la gestió coordinada d'infraestructures tecnològiques i de comunicacions electròniques que assegurin la igualtat d'oportunitats per a tots els territoris, ciutadania i empreses de Catalunya.
  • L'adopció de mesures i d'eines tecnològiques conjuntes en l'àmbit de la ciberseguretat i de la protecció dels drets de les persones i les empreses en la nova societat digital.
  • El desenvolupament de la Indústria 4.0 , difonent entre el teixit empresarial la importància de la disrupció que pot provocar la indústria 4.0 al mercat, capacitant capital humà per donar resposta a la demanda de nous perfils i promovent les infraestructures necessàries.

Amb aquest pacte, els signants s'han compromès a convidar a altres institucions públiques catalanes i institucions acadèmiques i professionals a sumar-se al Pacte, a constituir grups de treball en cadascun dels cinc àmbits definits -perquè preparin fulls de ruta i plans d'acció concrets- i a constituir una comissió de seguiment del Pacte Nacional amb l'objectiu de verificar periòdicament l'evolució de les línies d'actuació i objectius establerts.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudis