accesskey_mod_content

El Comitè Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica constata l'avanç de la Justícia digital

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

19 octubre 2016

En l'última reunió de la Comissió Permanent del Comitè Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica (CTEAJE) s'han abordat diferents assumptes relacionats amb la Justícia digital per constatar els seus avanços i exposar línies d'actuació amb vista al futur. 

La Comissió Permanent del Comitè Tècnic Estatal de l'Administració Judicial Electrònica (CTEAJE) va mantenir el dia 18 d'aquest mes, a Oviedo, el seu novè encontre, al que van assistir el secretari general de l'Administració de Justícia i president de la Comissió Permanent, Antonio Daurat, a més d'altres alts càrrecs del Ministeri de Justícia, així com representants del Consell General del Poder Judicial, de la Fiscalia General de l'Estat, i de les comunitats autònomes d'Andalusia, Aragó, Astúries, Canàries, Cantàbria, Catalunya, Galícia, La Rioja, Madrid, Navarra, País Basc i València.

En aquesta reunió s'han abordat diferents assumptes relacionats amb la Justícia digital per constatar els seus avanços i exposar línies d'actuació amb vista al futur. D'una banda, s'ha estudiat el pla de seguiment de les comunicacions electròniques, de les quals a dia d'avui s'han realitzat més de 52 milions, i el balanç de la seva implantació, així com la situació de l'Expedient Judicial Electrònic a Espanya. 

Així mateix, s'han analitzat les propostes de creació de les seus judicials electròniques de Canàries, Cantàbria i Navarra, i la iniciativa per a l'estandardització dels Codis Segurs/Segurs de Verificació de les administracions de Justícia, que permetrà facilitar i agilitar la seva acaro tant a professionals com a ciutadans.

Quant a l'estandardització dels formularis únics d'entrada en matèria de comunicacions electròniques, aquest encontre ha servit per tractar l'homogeneïtzació d'aquests documents en l'ordre penal, tal com es fes prèviament en els ordres civil i social i en el contenciós-administratiu.

La secretària d'Estat de Justícia ha assenyalat la necessitat de construir entre tots un sistema de gestió processal compartit que inclogui la transferència tecnològica per evitar duplicitats a l'hora de desenvolupar noves aplicacions i poder treballar de forma integrada. 

Així mateix, s'ha recordat la fita que marca la Llei d'Enjudiciament Civil amb vista a l'1 de gener de 2017, data en la qual s'estén l'obligació de comunicar-se de forma electrònica amb l'Administració de Justícia a altres actors institucionals i professionals com a Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, serveis sanitaris institucions penitenciàries i persones jurídiques. 

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics