Red.es i la Diputació de Còrdova posen en marxa el projecte Municipis Cordovesos Intel·ligents i Sostenibles

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 novembre 2016

El passat dia 3 es va celebrar la primera reunió preparatòria per a la posada en marxa del projecte Municipis Cordovesos Intel·ligents i Sostenibles, fruit del conveni subscrit per Red.es i la Diputació de Còrdova en el marc de la II Convocatòria de Ciutats Intel·ligents, de l'Agenda Digital per a Espanya.

La iniciativa contempla una inversió de 4.847.608,63 euros, que aportarà en un 69% el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme, a través de l'entitat pública Red.es, mentre que el 31% restant serà a càrrec de la Diputació de Còrdova. Este conjunt d'actuacions es cofinançaran a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

"Municipis Cordovesos Intel·ligents i Sostenibles" té entre els seus grans objectius:

• posar a la disposició del públic la informació que la seua administració genera i fomentar la seua reutilització per part de la ciutadania.
  • impulsar una estratègia a escala provincial d'implantació de les TIC per a millorar els canals de participació ciutadana i els mitjans alternatius d'informació.
  • desenvolupar el concepte de govern obert a la ciutadania. Amb el seguiment dels servicis bàsics de les ciutats i la seua gestió municipal, integrant en els sistemes existents les noves plataformes de open data i els nous sistemes específics de sensorización d'aigua, residus i energia.
  • control de tots estos nous servicis, juntament amb els altres ja gestionats per l'administració, per a una optimització dels costos que suposen per a la ciutat, i en l'ajuda a la presa de decisions, que redunde en una millora de la gestió dels servicis locals.

Els seus quatre grans línies d'actuació són: plataforma intel·ligent de ciutat, nous sistemes de sensorización i connectors amb la plataforma (energia, residus i medi ambient, i aigües), plataforma de servicis web Open Data i aplicació mòbil de Govern Obert.

Convocatòries de "Ciutats intel·ligents" de la Agenda Digital per a Espanya

De la "I Convocatòria de Ciutats Intel·ligents" s'estan beneficiant, per la seua part, un total d'11 projectes vinculats a 25 ciutats de més de 20.000 habitants, situades a Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura. Les iniciatives seleccionades, actualment en execució, suposen una inversió de 13,8 milions d'euros. El Ministeri d'Indústria, Energia i Turismeen va posar en marxa a l'estiu la segona convocatòria(Obri en nova finestra) .

Estes dos convocatòries de Ciutats Intel·ligents formen part del Pla Nacional de Ciutats Intel·ligents de l'Agenda Digital per a Espanya, que està dotat amb un pressupost de 188 milions d'euros.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Ciutadà
  • Cooperació interadministrativa