accesskey_mod_content

As novas leis de procedemento administrativo transforman a relación dos cidadáns e as empresas coa Administración

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

22 xuño 2016

As leis 39 e 40 establecen novos procedementos máis rápidos e transparentes e a práctica desaparición do papel nos trámites administrativos. A implantación de case 200 medidas de reforma da Administración traduciuse nun aforro acumulado de 30.947 millóns de euros para o conxunto das AAPP e de 4.026 millóns de euros para cidadáns e empresas.

O Secretario de Estado de Administracións Públicas, Antonio Beteta, inaugurou o 20 de xuño de 2016 o Congreso sobre novidades no procedemento administrativo común, que se centra nas novas leis administrativas de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, e de Réxime Xurídico do Sector Público, e que organizou a Dirección de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (DTIC) en colaboración co Instituto Nacional de Administración Pública, dependentes ambos os do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas.

A Lei 39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e a Lei 40/2015 de Réxime Xurídico do Sector Público van supor, dixo Beteta, a maior revolución administrativa desde principios dos anos noventa na relación dos cidadáns e as empresas coa Administración.

Melloras para os cidadáns

  • Facilítanse as súas relacións electrónicas coa Administración, habilitando a presentación de escritos en calquera momento no rexistro electrónico de calquera Administración
  • Simplifícanse os medios de identificación e de firma electrónica nos trámites administrativos, con claves concertadas, asistencia persoal no uso de medios electrónicos e sistemas de alerta ao cidadán mediante mensaxería móbil
  • Redúcense as cargas administrativas: como regra xeral non se solicitarán documentos orixinais nin fotocopias.
  • Procedemento común único, máis sinxelo e procedemento administrativo “exprés” para supostos de menor complexidade.
  • Xeneralízase para todos os procedementos administrativos a posibilidade de reducir o importe das sancións por pronto pago ou por recoñecemento da responsabilidade.

Melloras para as empresas

As leis de Procedemento Administrativo das Administracións Públicas, e de Réxime Xurídico do Sector Público presentan innovacións que permiten optimizar a produtividade e competitividade das empresas.

  • Establécese a obrigatoriedade de relación de forma electrónica entre as empresas e as AAPP, como vén facéndose con éxito na Axencia Tributaria e a Seguridade Social cunha especificidade: as empresas poderán outorgar poderes electronicamente aos seus representantes.
  • Redúcense as cargas administrativas, ao non esixirse documentos presentados con anterioridade ou elaborados pola propia Administración, como licenzas ou autorizacións.
  • Fíxase unha data común, en xaneiro e xuño, de entrada en vigor das normas que impoñan obrigas a profesionais e empresas para o desenvolvemento da súa actividade.

A paulatina introdución das tecnoloxías da información e as comunicacións esixiu un cambio que estivo definido polos traballos da Comisión para a Reforma das Administracións Públicas, a CORA, que analizou o que necesita mellorar e o que se mantén vixente. Ata o momento, implantáronse case 200 medidas, cun aforro acumulado de 30.947 millóns de euros para o conxunto das Administracións Públicas e de 4.026 millóns de euros para cidadáns e empresas.

As novas leis administrativas apostan por unha Administración Pública integramente electrónica, interconectada, que non usa papel e que facilita as relacións electrónicas dos cidadáns e as empresas coa Administración, así como as comunicacións electrónicas entre as Administracións, co establecemento, por primeira vez, dun réxime de supervisión, avaliación e extinción de entes públicos.

LEI DE PROCEDEMENTO ADMINISTRATIVO COMÚN DAS AAPP

Regula as relacións externas da Administración cos cidadáns e as empresas. As principais novidades que trae consigo esta lei son:

  • Non haberá procedementos especiais salvo as excepcións recollidas na Lei
  • Intégranse como trámites especiais o anteriores procedemento sancionador e de responsabilidade patrimonial
  • Establécese dun procedemento administrativo “exprés” para supostos de menor complexidade
  • Suprímense as reclamacións previas en vía laboral e civil
  • Compútanse os prazos por horas
  • Publicítanse con anuncios as notificacións infrutuosas do BOE
  • Non é necesario presentar documentos orixinais xa presentados ou elaborados polas Administracións
  • Establécese o pago electrónico de Obrigas

LEI DE RÉXIME XURÍDICO DO SECTOR PÚBLICO

Regula a organización e as relacións internas dentro de cada Administración e entre as distintas Administracións. O obxectivo desta norma é a racionalización e inclúe a normativa básica sobre réxime xurídico administrativo, aplicable a todas as Administracións Públicas e o réxime xurídico específico da Administración Xeral do Estado (AGE). Introduce tres novidades:

  • Sector Público Institucional: describe con carácter básico o seu obxecto, o seu ámbito subxectivo, os seus principios xerais de actuación, un inventario de entidades e, o máis transcendente, establece por primeira vez un control da eficacia e unha supervisión continua, que inclúe unha maior esixencia na creación de organismos públicos, de forma que non se cren entes superfluos.
  • Novidades administrativas nos servizos centrais da AGE: precísanse os principios de organización e funcionamento da AGE, principalmente a transparencia, priorízanse as relacións entre AAPP de forma electrónica e a descentralización e desconcentración e determínase a estrutura da AGE.
  • Novidades na Administración Periférica: Clarifica o ámbito competencial e estrutural das Delegacións de Goberno e os seus servizos territoriais, de forma que sexan un auténtico instrumento de vertebración da acción do Estado en todo o territorio nacional.

Mais informacion sobre o congreso

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Secretaria Xeral de Administracion Dixital e Observatorio de Administracion Electronica