La Comunitat Autònoma d'Aragó firma el Conveni de col·laboració amb el MINHAP per al subministrament d'ORVE per a l'accés al Registre Electrònic Comú i al SIR.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

13 juliol 2016

La firma del conveni ORVE possibilita el registre electrònic sense papers a totes les administracions públiques d'Aragó, tant regionals com a locals.

ORVE «fa realitat l'administració sense papers» ja que permet escanejar la documentació del ciutadà en les oficines de registre, aplicant la digitalització en els llocs de finestreta amb plena validesa jurídica. Els expedients s'envien electrònicament a l'oficina de destinació ràpidament, siga el que siga la seua ubicació geogràfica o nivell d'administració competent.

Amb la firma d'este este conveni(Obri en nova finestra) el passat dia  20 de juny de 2016, s'inicia la implantació de l'aplicació ORVE en les administracions públiques d'Aragó, que permetrà l'enviament i la recepció de seients registrals electrònicament mitjançant el Sistema d'Interconnexió de Registres ( SIR ), la qual cosa suposa una enorme millora en eficàcia del servici doncs la recepció en destinació es produïx en segons i addicionalment un estalvi de costos benvolgut en més de tres euros per seient registral. El desplegament de l'aplicació ORVE en les  Oficines de registre es durà a terme de manera gradual a partir de les pròximes setmanes.

Actualment a través del Sistema d'Interconnexió de Registres:

• Totes les CCAA excepte (País Got i Navarra) estan ja integrades i operatives en la plataforma SIR
  • S'intercanvien electrònicament una mitjana de 3.500 seients registrals diaris a través de SIR
  • Donant servici al ciutadà a través 1.875 oficines de registre (597 estatals, 302 autonòmiques, i 976 locals)
  • Amb 772 EELL integrades en SIR, s'està donant cobertura a 21,92% de la població total d'Espanya.

Més informació en les soluciones ORVE i SIR del CTT.

• Infraestructures i servicis comuns
  • Interoperabilitat