La Federació Espanyola de Municipis i Províncies aprova l'Ordenança Tipus de Procediment Administratiu Electrònic

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

15 desembre 2016

L'ordenança reguladora del procediment administratiu comú electrònic en l'administració local respon principalment a la necessitat d'adaptació a les noves lleis 39/2015 i 40/2015, així com a la de Transparència.

L'ordenança ordenança reguladora del procediment administratiu comú electrònic en l'administració local(Obri en nova finestra) és un model tipus que aplicada a una administració local concreta té com a objecte el desenvolupament del procediment administratiu comú per a la gestió administrativa de la mateixa i la tramitació de la qual es realitzarà, en tot cas, per mitjans electrònics, en aplicació de les Lleis Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obri en nova finestra) i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic(Obri en nova finestra)

L'Ordenança regula les condicions i els efectes jurídics de la utilització de les tecnologies de la informació en l'activitat administrativa, en les relacions entre l'administració local on s'aplique i la resta d'entitats integrants del sector públic, així com en les relacions amb la ciutadania a fi de garantir els seus drets i, especialment, la regulació de les condicions i els efectes jurídics de l'ús dels mitjans electrònics en la tramitació dels procediments administratius. Així mateix establix els principis reguladors de la incorporació dels tràmits i dels procediments administratius municipals a la tramitació per via electrònica.

L'Ordenança s'organitza en nou Títols, a més de les disposicions addicionals, transitòries i finals:

• TÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS
  • TÍTOL II. EL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU ELECTRÒNIC
  • TÍTOL III. LA SEU ELECTRÒNICA
  • TÍTOL IV. IDENTIFICACIÓ I FIRMA ELECTRÒNICA
  • TÍTOL V. LA DIFUSIÓ I ACCÉS DE LA INFORMACIÓ  ADMINISTRATIVA A través DE MITJANS ELECTRÒNICS
  • TÍTOL VI. EL REGISTRE ELECTRÒNIC
  • TÍTOL VII. NORMES ESPECÍFIQUES DE LICITACIÓ ELECTRÒNICA
  • TÍTOL VIII. NORMES SOBRE ORGANITZACIÓ
  • TÍTOL IX. COMUNICACIONS ELECTRÒNIQUES INTERNES

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Ciutadà