accesskey_mod_content

L'ONTSI publica l'Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

14 desembre 2016

L'informe recull les principals tendències i dades estructurals del sector dels continguts digitals a Espanya, mostrant a més l'evolució del mateix en el període 2010 -2015.

L'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació és un òrgan adscrit a l'entitat pública empresarial Red.es, que el seu principal objectiu és el seguiment i l'anàlisi del sector de les Telecomunicacions i de la Societat de la informació i, com cada any, presenta una nova edició de l'Informe Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya(Obre en nova finestra) .

En aquest útimo informe (que recull les dades pertanyents a l'any 2015) es destaquen dades com la facturació del sector, que va aconseguir els 8.940 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 16,9 % respecte a l'any anterior. Així mateix, es consolida d'aquesta manera el canvi de tendència inicado en 2014 amb un creixement, per segon any consecutiu, de la xifra de negoci d'aquest sector econòmic que representa el 57,8 % de la facturació global del sector dels continguts, que en 2015 es va situar en 15.467 milions d'euros

Quant al nombre d'empreses del sector de continguts, en 2015 va aconseguir la xifra de 9.579 i, les que presten els seus serveis en el sector dels continguts digitals, van donar ocupació a 46.345 persones, la qual cosa suposa un increment del 7,1 % respecte a l'any anterior (43.255 professionals).

D'altra banda, la inversió realitzada en el sector dels continguts digitals es va incrementar un 1,5 % i va anar de 790 milions d'euros, el 31,7 % de la qual es va dur a terme en la indústria dels continguts (2.486 milions d'euros).

L'informe també subratlla la importància d'Internet per a l'economia espanyola, que es tradueix en 50.602 milions d'euros, que representen el 5,2 % del Producte Interior Brut. D'aquesta xifra 42.348 milions d'euros corresponen al comerç electrònic i 2.576 procedeixen de les activitats que se sustenten en Internet (xarxes socials, cercadors i altres serveis), que poden considerar-se de la indústria de continguts digitals.

L'informe també recull les principals tendències del sector dels continguts digitals. cal destacar que el desenvolupament de les xarxes d'alta velocitat està afavorint la distribució de continguts digitals i la cobertura de xarxes d'alta velocitat, tant fixes com a mòbils creix de forma notable a Espanya. L'Internet de les coses i el Big Data són dos paradigmes tecnològics que comencen a tenir impacte real en el sector dels continguts digitals, a més la virtualització de l'equipament i les infraestructures ofereix una gran flexibilitat a l'hora de desenvolupar nous negocis digitals.

D'altra banda, el vídeo -tant IP com gestionat- és el contingut digital que més tráfico genera i és, a més, el segon tipus de tráfico que més creixerà entre 2015 i 2020, solament superat pel joc online. En el sector dels videojocs, destaca la importància dels jocs per a dispositius mòbils i de realitat virtual, que ha desenganxat com a font d'ingressos per al sector. Els i-sports destaquen com a nou model de negoci, en el qual s'explota el caràcter social dels videojocs.

En el que a música es refereix, la distribució online de música continua guanyant terrè a la distribució en suport físic i les subscripcions de pagament a serveis de reproducció de música són les que millors perspectives d'evolució  presenten.

En el sector de les publicacions els llibres en format electrònic representen prop del 22 % del total de llibres venuts al món.

Quant a les aplicacions mòbils, van generar una facturació a nivell mundial de 31.600 milions d'euros.

I respecte a la publicitat, la publicitat en dispositius mòbils, el RTB (Real Estafi Bidding) i el vídeo online són les tres fonts d'ingressos de la publicitat digital que més van a créixer en els propers anys.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica