accesskey_mod_content

L'ONTSI publica l'Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 desembre 2016

L'informe arreplega les principals tendències i dades estructurals del sector dels continguts digitals a Espanya, mostrant a més l'evolució del mateix en el període 2010 -2015.

L'Observatori Nacional de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació és un òrgan adscrit a l'entitat pública empresarial Red.es, que el seu principal objectiu és el seguiment i l'anàlisi del sector de les Telecomunicacions i de la Societat de la informació i, com cada any, presenta una nova edició de l'Informe Informe del Sector dels Continguts Digitals a Espanya(Obri en nova finestra) .

En este útimo informe (que arreplega les dades pertanyents a l'any 2015) es destaquen dades com la facturació del sector, que va aconseguir els 8.940 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 16,9 % respecte a l'any anterior. Així mateix, es consolida d'esta manera el canvi de tendència inicado en 2014 amb un creixement, per segon any consecutiu, de la xifra de negoci d'este sector econòmic que representa el 57,8 % de la facturació global del sector dels continguts, que en 2015 es va situar en 15.467 milions d'euros

Quant al nombre d'empreses del sector de continguts, en 2015 va aconseguir la xifra de 9.579 i, les que presten els seus servicis en el sector dels continguts digitals, van donar ocupació a 46.345 persones, la qual cosa suposa un increment del 7,1 % respecte a l'any anterior (43.255 professionals).

D'altra banda, la inversió realitzada en el sector dels continguts digitals es va incrementar un 1,5 % i va anar de 790 milions d'euros, el 31,7 % de la qual es va dur a terme en la indústria dels continguts (2.486 milions d'euros).

L'informe també subratlla la importància d'Internet per a l'economia espanyola, que es traduïx en 50.602 milions d'euros, que representen el 5,2 % del Producte Interior Brut. D'esta xifra 42.348 milions d'euros corresponen al comerç electrònic i 2.576 procedixen de les activitats que se sustenten en Internet (xarxes socials, buscadors i altres servicis), que poden considerar-se de la indústria de continguts digitals.

L'informe també arreplega les principals tendències del sector dels continguts digitals. cal destacar que el desenvolupament de les xarxes d'alta velocitat està afavorint la distribució de continguts digitals i la cobertura de xarxes d'alta velocitat, tant fixes com a mòbils creix de forma notable a Espanya. L'Internet de les coses i el Big Data són dos paradigmes tecnològics que comencen a tindre impacte real en el sector dels continguts digitals, a més la virtualització de l'equipament i les infraestructures oferix una gran flexibilitat a l'hora de desenvolupar nous negocis digitals.

D'altra banda, el vídeo -tant IP com gestionat- és el contingut digital que més trànsit genera i és, a més, el segon tipus de trànsit que més creixerà entre 2015 i 2020, solament superat pel joc online. En el sector dels videojocs, destaca la importància dels jocs per a dispositius mòbils i de realitat virtual, que ha desenganxat com a font d'ingressos per al sector. Els i-sports destaquen com a nou model de negoci, en el qual s'explota el caràcter social dels videojocs.

En el que a música es referix, la distribució online de música continua guanyant terré a la distribució en suport físic i les subscripcions de pagament a servicis de reproducció de música són les que millors perspectives d'evolució  presenten.

En el sector de les publicacions els llibres en format electrònic representen prop del 22 % del total de llibres venuts en el món.

Quant a les aplicacions mòbils, van generar una facturació a nivell mundial de 31.600 milions d'euros.

I respecte a la publicitat, la publicitat en dispositius mòbils, el RTB (Real Estafe Bidding) i el vídeo online són les tres fonts d'ingressos de la publicitat digital que més van a créixer en els pròxims anys.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Secretària General d'Administracion Digital i Observatori d'Administracion Electronica