La Xunta de Galícia obre als ajuntaments el Portal d'Interoperabilitat Pasaxe

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

11 juny 2015

El portal d'interoperabilitat evita que els ciutadans hagin de presentar els mateixos documents en l'Administració autonòmica i local. En els primers 4 mesos de l'any ja s'han registrat prop de 130.000 consultes.

El president de la Xunta, va assenyalar el passat 4 de juny en la roda de premsa del Consello, que el Govern gallec va obrir als ajuntaments el Portal d'Interoperabilitat Pasaxe! per evitar que els ciutadans hagin de presentar els mateixos documents en l'administració autonòmica i local. Aquest portal permet l'intercanvi d'informació entre les administracions, evitant al ciutadà aportar documentació que ja obra en poder d'elles, a més d'unificar en un únic punt les relacions amb altres administracions.

Segons va afegir el titular de la Xunta, en els primers quatre mesos de l'any es van registrar prop de 130.000 consultes, “és a dir, es va evitar la petició de 130.000 documents per 130.000 gallecs o gallegues que tenen una relació amb l'Administració de la Xunta”, va matisar.

Pasaxe! permet consultar 30 tipus de certificats, com el document d'identitat, el certificat de dependència, de la renda, dades cadastrals, títols universitaris, els certificats de naixement, de matrimoni o de defunció o l'alta en la Seguretat Social, entre uns altres. Es tracta de documents proporcionats per 13 entitats diferents: a més de la pròpia Junta, 11 organismes estatals (a través de la Plataforma d'Intermediació de l'estat ) i la Comunitat autònoma de Navarra, a través d'un conveni bilateral.

En aquest sentit, Feijóo va assenyalar que la col·laboració “entre els diferents departaments i les diferents administracions és la base d'aquesta plataforma, a la qual anem a incorporar noves administracions i nous serveis”.

Incorporació de les entitats locals i nous serveis

D'aquesta manera, la Xunta va a posar el portal a la disposició de les entitats locals de manera immediata i ja en aquest mes s'incorporaran la Diputació de la Corunya i els ajuntaments d'Abegondo i A Laracha. L'objectiu del Govern gallec és que progressivament es vagin sumant el conjunt de les diferents administracions locals.

D'altra banda,  està prevista l'aprovació d'una Ordre que fixi les directrius per a l'intercanvi de dades, que potenciarà la incorporació de nous serveis de l'Administració autonòmica a la plataforma.

En tot cas, ja a curt termini s'incorporaran nous serveis a la plataforma, com els certificats de discapacitat; els de família nombrosa; els documents acreditatius d'estar al corrent en els deutes amb l'Agència Tributària Gallega; o el certificat de parella de fet.

En resum el president de la Xunta va assenyalar: “seguim impulsant un instrument que és útil i que és beneficiós”. En aquesta línia, va destacar que és “útil per a l'Administració”, ja que el fet que no s'hagin de presentar constantment els mateixos papers agilita els tràmits i redueix molta burocràcia; “és útil per als ciutadans”, que veuen reduïdes de forma molt notable càrregues administratives que eren innecessàries; i és “beneficiós per a tots" , ja que l'objectiu és aconseguir un milió de consultes” l'any 2016, la qual cosa possibilitarà “un estalvi de càrregues per als ciutadans” i també un estalvi per a l'Administració “d'algo más de cinc milions d'euros anuals”, va especificar.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Interoperabilitat
  • Cooperació interadministrativa