accesskey_mod_content

La Junta de Castilla y León amplía y mejora el Registro de Facturas para facilitar el control interno, reducir trámites e informar más a los proveedores.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

28 octubre 2014

El Consejo de Gobierno ha aprobado un decreto que mejora el Registro de Documentos a Pagar de la Junta, que se amplía con la creación del nuevo Registro Contable de Facturas.

Amb açò s'aconseguix un triple objectiu: d'una banda, dotar d'un mecanisme més eficaç al control intern; per un altre, reduir tràmits administratius i, finalment, incrementar la transparència, ja que els proveïdors de l'Executiu autonòmic podran consultar la informació sobre l'estat dels seus expedients quan ho desitgen.

La Junta de Castella i Lleó va gestionar 541.992 factures de proveïdors de béns o servicis en 2013, de les quals per primera vegada 3.540 es van presentar telemàticament a través de la Plataforma de Facturació Electrònica, que va començar a funcionar en el segon trimestre de l'any.

Amb l'aprovació del decret d'hui este ‘magatzem’ es complementa amb el Registre Comptable de Factures, on s'anotaran a partir d'ara les que tinguen un import superior a 5.000 euros.

Este canvi operatiu, que complix amb l'establit en la normativa bàsica estatal, suposa un avantatge per a la disminució de la tramitació administrativa, ja que el procediment intern passa a estar dirigit en la seua integritat per la Intervenció de la Comunitat, i s'establix com a punt general d'entrada la Plataforma de Facturació Electrònica de la Conselleria d'Hisenda.

La principal funcionalitat del nou sistema és que permet canalitzar tota la informació sobre les factures presentades pels proveïdors en els registres administratius, amb independència del suport que hagen utilitzat per a açò. En la pràctica, açò suposa que podran consultar immediatament el seu estat de tramitació quan les hagen remès electrònicament. En el cas que les hagen entregat en paper, podran conéixer les mateixes dades amb només formular una sol·licitud.

El període mitjà de pagament se situa en 28,97 dies al setembre.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Empresa
  • Servicis electrònics