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CL@VE jartzen da martxan, eta plataforma bateratua identifikatzeko eta autentifikatzeko, sinadura elektronikoa eta herri-administrazioen

2004ko azaroaren 19a

Cl@ve logoa

Administrazio Publikoa Espainiako plataforma da, eta sektore osorako sarbidea eskainiko die herritarrei zerbitzu elektronikoak dituzten herri-administrazioak.

Se pone en marcha en el Sector Público Administrativo Estatal el sistema CL@VE, para unificar y simplificar el acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos. Su objetivo principal es que el ciudadano pueda identificarse ante la Administración mediante claves concertadas (por ejemplo, usuario más contraseña), sin tener que recordar claves diferentes para acceder a los distintos servicios.

Es un proyecto impulsado por el Ministerio Hacienda y Administraciones Públicas, a través de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, con la participación especial de la Gerencia de Informática de la Seguridad Social y la Agencia Estatal de Administración Tributaria, y otros organismos como la Dirección General de la Policía o La Dirección General de Tráfico.

CL@VE mugak ditu herritarrak identifikatzea

Sistema orokor gisa diseinatu da Cl@ve identifikatzeko eta autentifikatzeko, sinadura elektronikoa izeneko konponduko egungo mugak, hitzartutako gakoak barne dauden sistemak administrazio bakar batean, Sektore Publiko osoari irekita (Estatuko Administrazio erabiltzeko, eta beste administrazio publikoek ere izango al integratzea.

Cl@ve es un sistema orientado a unificar y simplificar el acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos y complementa a los actuales sistemas de acceso, como son el DNI-e y los certificados electrónicos.

Zergatik sortu da Cl@ve

En la actualidad, existen diferentes sistemas de identificación, y autenticación electrónica para el acceso de los ciudadanos a los servicios digitales que ofrece la Administración. Los sistemas basados en certificados electrónicos son de uso universal y permiten el acceso a todos los servicios digitales de la Administración, pero su utilización puede entrañar dificultades para algunos ciudadanos al requerir conocimientos técnicos básicos.

Horregatik, herri-administrazioek bultzatu dira identifikazio - eta beste sistema batzuetan oinarritzen diren beste metodo kriptografikoetan, hitzartutako gakoak erabiltzea edo ez. Sistema horiek ez dira bateragarriak euren artean, eta horrek dakartzan arazoak izan al da herritarrentzako hainbat sistema ezagutu eta aplikatzea, administrazioaren arabera, organo, zerbitzu edo tramitea hartzen duen irudian.

Cl@ve nace para unificar todos los sistemas de identificación y autenticación electrónica en uno solo, facilitando a los ciudadanos un acceso único, más fácil y sencillo a los servicios públicos por vía electrónica.

Sistema erabiltzeko modua Cl@ve

Para usar este sistema es preciso registrarse previamente en el mismo, lo que podrá hacerse por Internet, en el portal informativo del mismo ( http://clave.gob.es (Leiho berri batean Irekitzen Du) ), o presencialmente en las Oficinas de Registro. Inicialmente funcionarán como Oficinas de Registro la red de oficinas de la Agencia Estatal de Administración Tributaria y de las Entidades Gestoras y Servicios Comunes de la Seguridad Social.

Identifikazio elektronikorako sistema Cl@ve herritarrei bi aukera eskainiko erabileran oinarritutako hitzartutako gakoak:

  • Cl@ve PINA Modalitate honetan: zerbitzu elektronikoetara sar daiteke pasahitza erabiliz, herritarren funtsezko beste kode bat erabiliz osatutako gailu mugikorrean jasoko duen balio du eta oso epe mugatuan betiere. noizean behin erabiltzen dituzten zerbitzuetara Bideratuta dago.
  • Cl@ve iraunkorra : En esta modalidad, el acceso se realizará con un identificador (usuario) y una contraseña que debe ser custodiada por el ciudadano. Adicionalmente, y cuando el tipo de trámite lo requiera se podrá requerir un código que se enviará al dispositivo móvil del ciudadano.

Administrazio elektronikoak zerbitzu desberdinetan dauden Cl@ve ere erabil daitezke, hala nola honako erakundeek emandako:

  • Tesorería de la Seguridad Social (Consultas y trámites frecuentes incluidos en Tu Seguridad Social)
  • Gizarte segurantzaren institutu nazionala (Gizarte Segurantza Zerbitzuen atarian sartu zuen)
  • Zerga administrazioko estatu agentzia (gaur egun ematen diren izapide guztiak sistema PIN24H)
  • Dirección General de Tráfico (Servicio de consulta de puntos y antecedentes)
  • Ministerio del Interior (Consulta del Estado de Mis solicitudes y Mis Tramitaciones)

Izapide hori erakunde eta sistema berriak pixkanaka sartuko dira; horrela, herritarrek zerbitzu guztietan 2015. urtearen bukaeran erabili dira eta Estatuko Sektore Publikoa (Administrazio izapide elektronikoak.

El sistema será extensible al resto de Administraciones Públicas, mediante la firma de convenios de colaboración.

Zerga Agentzia

Zergadunek beren izapideak egiten ziren, 24 orduko ‘ ’ PINA sartzea, bere ohiko izapideak denominarse “ Cl@vePIN24H ” ditu. dagoeneko erregistratuta dagoen PIN ’ ‘ Zergadunek, orain arte bezala sartu behar, nanaren iraungitze-data eta lau digituko sarbide-kode bat (bere nahierara PIN mezua jasotzeko duen mugikorraren zenbakia eman al bidez bere garaian egin zitzaizkien, lehen erregistroa.

Hala pina sartu ahal izango dira, orain arte bezala emango al egin nahi, baina, aurretik, pantailan abisu bat jasoko dute, errolda Cl@ve badagoen, Erregistratu botoian, mezua (Cl@ve pinchan “ ” Cl@ve izango dira, ordea, hautatu aukera bat, une HORRETAN bertan erregistratzeko ‘ jatorrizko ’ 24 orduz gorde ahal izango dira.

Albistearen iturria. (Leiho berri batean Irekitzen Du)

Cl@ve, eta integratzea informazio gehiago (soluzioa Cl@ve CTT

  • Nortasuna eta sinadura elektronikoa
  • Teknologiaren transferentziarako zentroa
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