datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes.

" /> datos.gob.es mitjançant la federació del seu catàleg de dades obertes." /> PAe - Federació del Catàleg de Dades de l'Ajuntament de Saragossa amb datos.gob.es

Federació del Catàleg de Dades de l'Ajuntament de Saragossa amb datos.gob.es

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

10 juny 2014

Des del 5 de maig l'Ajuntament de Saragossa aposta per incorporar i actualitzar la informació dels seus conjunts de dades reutilitzables en datos.gob.es (Obri en nova finestra) mitjançant la federació del catàleg de dades obertes(Obri en nova finestra) .

D'esta forma, l'Ajuntament de Saragossa simplifica el procediment d'actualització de la seua informació i garantix que l'usuari obté la mateixa informació independentment del catàleg d'accés.

La federació d'estos catàlegs és possible gràcies a que l'Aj. de Saragossa publica les metadades de tots els seus conjunts de dades en ATOM i complint l'estipulat en Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Reutilització de recursos de la informació(Obri en nova finestra) .

Zaragoza ha començat amb la federació de més de 100 conjunts de dades(Obri en nova finestra) , ordenats per temes, etiquetes i formats de representació perquè els agents reutilisadors poden filtrar-los en funció de les seues preferències.

El catàleg de l'Ajuntament de Saragossa es basa en estàndards i vocabularis internacionalment reconeguts que optimitzen la interoperabilitat de la informació en permetre la seua reutilització automàtica i la seua combinació amb els resultats de catàlegs de tot el món. Al seu torn, el protocol SPARQL i el llenguatge RDF brinden flexibilitat als desenvolupadors d'aplicacions que desitgen reutilitzar les desenes de datatasets del catàleg saragossà que inclouen, també, linked data (web semàntica).

Des del llançament de la web municipal l'any 1994, l'Ajuntament de Saragossa ha sigut pioner en l'ús de les noves tecnologies per a fomentar la participació ciutadana en les polítiques públiques. Baix este marc naix en 2010 el portal de dades obertes de la ciutat, iniciativa reconeguda com a Web 5 Estreles pel director del W3C (Tim Berners-Lee) al maig de 2011.

Al febrer d'enguany, l'Ajuntament de Saragossa va ser guardonat en l'IV Congrés nacional d'Interoperabilitat i Seguretat amb el premi al millor projecte en Participació Ciutadana i Governs Oberts en Administració Pública; un nou reconeixement a l'aposta de la capital aragonesa per l'obertura de la informació i la transparència.

Gràcies a la federació de les dades obertes de Saragossa, el Catàleg de dades.gob ja rep de forma automatitzada informació tant de l'Administració General de l'Estat, de l'Administració Autonòmica i, finalment, de l'Administració Local. Açò permet a qualsevol usuari interessat (ciutadà, infomediario o entitat privada) tindre accés lliure a un gran nombre de datasets des d'un punt únic, facilitant i agilitzant la reutilització d'aquestes dades.

Més informació sobre la solució datosgob

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Centre de Transferència de Tecnologia