accesskey_mod_content

Informe sobre o avance da administración electrónica na administración xeral do estado - xuño 2013

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

14 xaneiro 2014

Xa se atopa dispoñible para a súa consulta pública o Informe recibido polo Consello de Ministros na súa reunión do 10 de Xaneiro de 2014.

O Consello de Ministros na súa reunión do 10 de Xaneiro de 2014 aprobou o ACORDO polo que se toma coñecemento do Informe sobre o grao de avance da Administración Electrónica na Administración Xeral do Estado(Abre en nova xanela) , a xuño de 2013. No este informe é de resaltar que:

  • Tres de cada catro procedementos administrativos inícianse por vía electrónica.
  • O Plan de Mellora da Administración e do Servizo Público representa un aforro para cidadáns e empresas de 2.785 millóns de euros ao ano.
  • A redución de cargas administrativas permitiu un aforro de 19.000 millóns de euros ás empresas en cinco anos. 

Non se reflicten as conclusións da Comisión de Reforma das Administracións Públicas (CORA), que entrarán no informe que se elabore o próximo ano.
No ano 2012, o Goberno puxo en marcha o Plan de Mellora da Administración e do Servizo Público 2012-2015 (Plan de Mellora)(Abre en nova xanela) , co obxectivo de contribuír á recuperación económica do país, con tres estratexias: Racionaliz@, para establecer un novo modelo de xestión pública na AGE; Simplific@, para crear servizos públicos eficientes e eficaces deseñados ao redor das necesidades de cidadáns e empresas; e Compart@, para racionalizar as competencias interadministrativas dentro dun marco renovado de colaboración e corresponsabilidade.

A avaliación, a finais do 2012, do grao de cumprimento das medidas do Plan conclúe que un 65 por 100 están xa finalizadas e o resto atópanse en fase de desenvolvemento. O aforro estimado xerado en 2012 foi de 2.785.000.000 euros para cidadáns e empresas, debido, principalmente, á redución de cargas administrativas dos procedementos e servizos públicos accesibles por medios electrónicos, e de 69.706.000 euros para as Administracións Públicas, en función do grao de racionalización e compartición de servizos.

Existen a disposición dos cidadáns un total de 2.900 procedementos e servizos por vía electrónica.

O volume total de tramitacións coa Administración Xeral do Estado en 2012, foi de 465.349.764, das que de forma electrónica foron iniciadas 345.595.767, o que supón case un 75 por 100 do total.

España é líder en dispoñibilidade de servizos en liña, cun 98 por 100 fronte ao 74 por 100 da Unión Europea e, en canto á súa usabilidade, está por encima da media europea. No indicador de "eGovernment" de Nacións Unidas sobre a capacidade e vontade de utilizar a Administración Electrónica, España atópase no lugar 23.

É de destacar o Premio da ONU en 2012 ao Servizo Público á Administración española  no desenvolvemento da Administración Electrónica, na categoría "Mellorando a prestación dos servizos públicos", e o Premio da Unión Europea en 2013 ao portal datos.gob.es, como portal de reutilización da información do sector público.

Os servizos de Administración Electrónica creados fan uso dunha estrutura horizontal, infraestruturas e servizos comúns como Rede Sara , unha rede de comunicacións que une a todas as Administracións Públicas; @firma , a plataforma de validación de certificados e firmas electrónicas; ou Emprende en 3 , para a creación dunha empresa en tres días. Tamén fan uso de estruturas sectoriais relacionadas coa propia funcionalidade dos servizos públicos.

A Administración Electrónica aplícase tamén a potenciar actuacións administrativas internas por exemplo a simplificación e redución de cargas dos procedementos administrativos. Neste sentido o Programa de Mellora da Regulamentación e Redución de Cargas Administrativas que finalizou en 2012 (desde 2007) significou un aforro para as empresas de máis de 19.000 millóns de euros.

Consulta e descarga do Informe sobre o Avance da Administración Electrónica na Administración Xeral do Estado - Xuño 2013

  • Secretaria Xeral de Administracion Dixital e Observatorio de Administracion Electronica