The government of Navarre offers the tr limit of 958 on-line services

The momentum of E-government since the government of Navarra

08 september 2011

The government of Navarre offers the services on-line 958

The functioning and current situation of E-government in Navarra is focusing on three axes: Catalogue of services , Extr@ records manager and Citizen's Electronic folder .

As far as the current situation, the essential first step was to determine which electronic services could offer the citizens and of course what level of interaction could be provided to them. This creates the catalogue of e-services of the government of Navarre after an in-depth analysis of all services that are managed from the Government of Navarra. Since the first time was upgraded from the government itself to make available a minimum of downloads of forms and slowly were increasing complete processings on-line.

Por supuesto, para hacer posible una tramitación enteramente on-line y que la gestión de los procedimientos fuera uniforme y efectiva resulta imprescindible contar con un Gestor de Expedientes Corporativo que el Gobierno de Navarra ha denominado Extr@. La Plataforma extr@ se constituye como sistema fundamental para mejorar la calidad del servicio ofrecido al ciudadano, agilizando sus trámites y teniendo los medios necesarios para poder informarle en todo momento del estado de sus expedientes. Esta plataforma es igualmente imprescindible como soporte a la tramitación telemática, como facilitador y organizador del trabajo de los empleados de la administración y como sistema de seguimiento de la gestión.

Por último, para mejorar la calidad y la atención prestada a los ciudadano se impulsa la puesta en funcionamiento de la Carpeta Electrónica del Ciudadano. La carpeta ciudadana permite que cada ciudadano o empresa pueda personalizarse los servicios que ofrece la administración en función de su interés, además, también permite conocer el estado de la tramitación en algunos expedientes y la historia administrativa de cada ciudadano o empresa.

The success of these measures is readily quantifiable because can be entirely on-line 958 services.

Puede encontrar más información sobre los aspectos clave de la implantación y puesta en marcha de estas iniciativas en el CTT: Catálogo de Servicios, Gestor de Expedientes y Carpeta Electrónica del Ciudadano.

• Electronic services
  • Centre for technology transfer
Subscribe to the youtube channel of OBSAE