Desenvolvemento do Encontro Achega 2019

• Escoitar

20 decembro 2019

O Encontro Achega 2019 tivo como lema “Impulsando os datos de alto valor”, en referencia ás 6 categorías de datos considerados de alto valor pola nova normativa europea sobre datos abertos e reutilización da información do sector público: datos geoespaciales, ambientais, meteorolóxicos, estatísticos, relacionados coas sociedades mercantís e coa mobilidade.

No Encontro púxose de relevo o avance de España na apertura dos datos do sector público para a súa posta a disposición da sociedade e das empresas, considerándoos un activo fundamental á hora de impulsar unha democracia máis transparente e participativa, o emprendimiento e a innovación.

O acto, inaugurado polo Secretario de Estado para o Avance Dixital, Francisco Polo, e o Secretario de Estado de Función Pública, José Antonio Benedicto, estruturouse ao redor de tres mesas redondas nas que se analizaron as claves para a dispoñibilidade e o uso dos datos de alto valor, así como as oportunidades para o impulso da economía dos datos ante a irrupción das novos paradigmas tecnolóxicos.

Os Premios do Desafío Achega

Paralelamente ao Encontro, como todos os anos, outorgáronse os Premios do Desafío Achega 2019. Fernando de Pablo, Secretario Xeral de Administración Dixital,o Director Xeral de Telecomunicacións e Tecnoloxías da Información, Roberto Sánchez, e o Director Xeral de Rede.es, David Cierco foron os encargados de entregalos.

A convocatoria do Desafío Achega deste ano levou por lema “O valor do dato para o sector agroalimentario, forestal e rural” e ha ido dirixida a identificar novas ideas e prototipos baseados en datos abertos que axuden a mellorar a eficiencia neste sector, fundamental para a creación de riqueza e emprego.

Os premiados foron:

• 1º Premio: Sistema Optimacis
  • 2º Premio: Cubicación LiDAR de Choperas
  • 3º Premio: EcoVeo

Resumo das iniciativas premiadas e as súas contribucións(Abre en nova xanela)

España consolídase como país prescriptor no ámbito dos datos abertos

En canto a cifras e resultados, na edición deste ano do Encontro Achega, tratáronse -como non podía ser doutra maneira- os datos desvelados no o último Open Data Maturity Report(Abre en nova xanela) da UE. España ocupa, por terceiro ano consecutivo, a segunda posición a nivel europeo en materia de datos abertos, segundo o  Portal Europeo de Datos(Abre en nova xanela)  da Comisión Europea. Forma así parte do grupo de países prescriptores na materia, segundo este organismo. O estudo sinala que os datos abertos permitirán aforrar 1.700 millóns de euros en custos á Administración Pública en 2020. Ademais, mellorará o rendemento e contribución á eficiencia dos servizos públicos, detectando gastos innecesarios ou redundantes ao cruzar información de diferentes sectores.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos