Desenvolupament de l'Encontre Aporta 2019

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 desembre 2019

L'Encontre Aporta 2019 va tenir com a lema “Impulsant les dades d'alt valor”, en referència a les 6 categories de dades considerades d'alt valor per la nova normativa europea sobre dades obertes i reutilització de la informació del sector públic: dades geoespacials, ambientals, meteorològics, estadístics, relacionats amb les societats mercantils i amb la mobilitat.

En l'Encontre s'ha posat en relleu l'avanç d'Espanya en l'obertura de les dades del sector públic per a la seva posada a la disposició de la societat i de les empreses, considerant-los un actiu fonamental a l'hora d'impulsar una democràcia més transparent i participativa, l'emprenedoria i la innovació.

L'acte, inaugurat pel Secretari d'Estat per a l'Avanç Digital, Francisco Polo, i el Secretari d'Estat de Funció Pública, José Antonio Benedicto, s'ha estructurat entorn de/entorn de tres taules rodones en les quals s'han analitzat les claus per a la disponibilitat i l'ús de les dades d'alt valor, així com les oportunitats per a l'impuls de l'economia de les dades davant la irrupció dels nous paradigmes tecnològics.

Els Premis del Desafiament Aporta

Paral·lelament a l'Encontre, com tots els anys, es van atorgar els Premis del Desafiament Aporta 2019. Fernando de Pablo, Secretari General d'Administració Digital,el Director General de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, Roberto Sánchez, i el Director General de Red.es, David Cierco van ser els encarregats de lliurar-los.

La convocatòria del Desafiament Aporta d'aquest any ha portat per lema “El valor de la dada per al sector agroalimentari, forestal i rural” i ha anat dirigida a identificar noves idees i prototips basats en dades obertes que ajudin a millorar l'eficiència en aquest sector, fonamental per a la creació de riquesa i ocupació.

Els premiats van ser:

• 1º Premi: Sistema Optimacis
  • 2º Premi: Cubicación LiDAR de Choperas
  • 3º Premi: EcoVeo

Resum de les iniciatives premiades i les seves contribucions(Obre en nova finestra)

Espanya es consolida com a país prescriptor en l'àmbit de les dades obertes

Quant a xifres i resultats, en l'edició d'aquest any de l'Encontre Aporta, es van tractar -com no podia ser d'una altra manera- les dades desvetllades en l'últim Open Data Maturity Report(Obre en nova finestra) de la UE. Espanya ocupa, per tercer any consecutiu, la segona posició a nivell europeu en matèria de dades obertes, segons el  Portal Europeu de Dades(Obre en nova finestra)  de la Comissió Europea. Forma així parteix del grup de països prescriptores en la matèria, segons aquest organisme. L'estudi assenyala que les dades obertes permetran estalviar 1.700 milions d'euros en costos a l'Administració Pública en 2020. A més, millorarà el rendiment i contribució a l'eficiència dels serveis públics, detectant despeses innecessàries o redundants en creuar informació de diferents sectors.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Govern obert, Informes i Estudis