accesskey _ mod _ content

Events

Electronic brief (V): Digitization and Document Management

  • Press association of Madrid. c/Claudio Coello, 98. 28010 Madrid. (Metro Núñez de Balboa).
  • 01 july 2015

Con la participación del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, Ministerio de Justicia, Instituto Nacional de Estadística, Ayuntamiento de Cartagena, Ayuntamiento de Arganda del Rey, Diputación de Ciudad Real, Universidad Pompeu Fabra y ENRESA.

REGISTRATION (Opens in new window) : Public Sector: free of charge.

Agenda:

09:00 Accreditation: surrender of personal identifier and documentation.

09:30 Welcome
D. José García Méndez. Magazine. Director Of the information society.

Table 1

09:40 Policy of electronic document management
D. Gerardo Bustos Pretel.
Subdirector General de Información, Documentación y Publicaciones. Secretaría General Técnica. Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas.

09:55 Practical implementation of the semantic technology
D. Iñigo Landa.
Director Documentary Solutions. Serikat.

10:10 Electronic documents, a scheme of metadata model and policy
D. Miguel Angel Amutio Gómez.
Subdirector Adjunto de Coordinación de Unidades TIC. Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones. Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas.

10:25 Electronic Case File
D. José Luis Hernández Carrión.
Subdirector General Adjunto de Nuevas Tecnologías de la Justicia. Vocal del Comité Técnico Estatal de la Administración Judicial Electrónica. Secretaría General de la Administración de Justicia. Ministerio de Justicia.

10:40 Question time.
11:30 Coffee Break.

Table 2

12:00 D. Francisco Jaqueti Fuster.
Jefe de Area de Administración Electrónca. Subdirección General de Tecnologías de la Información y Comunicaciones. Instituto Nacional de Estadística. Ministerio de Economía y Competitividad.

12:15 IBM
(pending appointment)

12:30 Mrs. María Sánchez Rodríguez.
Responsible for the Area of Administrative records. Enresa.

Mrs. Eva Rock 12:45 Marqués.
Responsible for the File. Pompeu Fabra university.

13:00 Question time.

Table 3

13:15 D. Luis de Juan.
The deputy secretary-General. The diputación de Ciudad Real.

D. July 13:30 Cerdá.
Head of the archives and Records management. Ayuntamiento de Arganda del Rey.

13:45 D. Alejandro Delgado Gómez.
Archivist. Archive service and libraries in the Cartagena city council.

14:00 Tools for the management of the paper and electronic brief
D. Aitor Cube Contreras.
Subdirector General de Impulso de la Administración Digital y Servicio al Ciudadano. Dirección de TIC. Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas.

14:15 Question time.

14:45 End.

Original source of event (Opens in new window)

  • Interoperability
Subscribe to the youtube channel of OBSAE
Subscribe to the youtube channel of OBSAE