Gaia-X España destaca o valor dos espazos de datos na mobilidade do futuro

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

28 marzo 2023

O pasado 13 de marzo celebrouse unha xornada de o Grupo de Traballo de Mobilidade do Hub Gaia-X España, onde se abordaron os principais retos do sector sobre a compartición e explotación de datos.

A sesión, que se desenvolveu na Escola Técnica Superior de Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos da Universidade Politécnica de Madrid, permitiu aos asistentes coñecer de primeira man os principais retos do sector, así como algúns dos proxectos de datos punteiros da industria da mobilidade. O evento foi tamén un punto de encontro no que se compartiron ideas e reflexións entre os actores crave do sector.

A xornada comezou coa presentación do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Agenda Urbana, intervención que destacou a gran importancia do Punto de Acceso Nacional de Transporte Multimodal(Abre en nova xanela) , un proxecto de ámbito europeo, que permite concentrar toda a información da oferta de transporte de viaxeiros do país nun único punto nacional, co obxectivo de proporcionar os cimentos para impulsar o desenvolvemento de os servizos de mobilidade do futuro.

A seguir, a Oficina do Dato(Abre en nova xanela) da Secretaría de Estado de Intelixencia Artificial(SEDIA) achegou a visión do modelo de desenvolvemento de Espazos Espazos de Datos(Abre en nova xanela) e os principios de deseño dos este espazos aliñados cos valores europeos(Abre en nova xanela) . Destacouse a importancia das redes de negocio con base en ecosistemas de datos, o carácter intersectorial da industria da Mobilidade e o importante papel dos datos abertos nos espazos de datos do sector.

Seguidamente, presentáronse casos de uso por parte de Vicomtech, Amadeus, i2CAT e o Concello de Alcobendas, que permitiron coñecer de primeira man algúns exemplos de uso de tecnoloxía para proxectos de compartición de datos (tanto de espazos de datos como de  data lakes  ou lagos de datos).

Finalmente, presentouse un estudo inicial da Fundación i2CAT , FACTUAL Consulting e EIT Urban Mobility sobre os compoñentes básicos dosfuturos espazos de datos de mobilidade en España. O estudo, que pode descargarse aquí(Abre en nova xanela) en español, aborda o potencial dos espazos de datos de mobilidade para o mercado español. Aínda que se centra en España, recolle un enfoque sobre a investigación tanto nacional como internacional, enmarcado no contexto europeo para establer estándares, o desenvolvemento dos compoñentes técnicos que habilitan os espazos de datos, os primeiros proxectos faro e a abordaxe de desafíos comúns para cumprir fitos en materia de mobilidade sustentable en Europa.

As presentacións utilizadas na sesión están dispoñibles nesta enlace(Abre en nova xanela) .

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público