accesskey_mod_content

App Factory – A mobilidade nos servizos de Administración electrónica

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

O avance das tecnoloxías en que se apoian os servizos en mobilidade permite ás Administracións Públicas desenvolver unha nova gama de servizos dixitais.

Desde hai máis dunha década vén producindo un incremento no uso masivo da telefonía móbil e no acceso a información e servizos desde terminais en mobilidade (tanto smartphones como tablets); a ubicuidad que nos permiten estes dispositivos convérteos nunha canle de acceso que dá solución á cada vez maior demanda de inmediatez no acceso a servizos e información da Administración Pública.

Segundo datos do INE de novembro de 2022, na súa  Encuesta sobre Equipamento e Uso de Tecnoloxías de Información e Comunicación nos Fogares :

  • Case a totalidade das persoas de 16 a 74 anos, o 99,2%, utilizou o teléfono móbil no tres últimos meses
  • O teléfono móbil está presente en case a totalidade dos fogares, nun 99,5%
  • Un 13,1% da poboación só accede a Internet mediante conexión móbil (3G ,4G, 5G…)
  • O 69,5% dos menores de entre 10 e 15 anos usa teléfono móbil.

Estes datos dan evidencia de que a Administración non debe quedar atrás na súa presenza na canle móbil como vía de proximidade co cidadán e modo de achegar a Administración ao cidadán.

O Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025 inclúe na súa Medida 1 a iniciativa de creación dunha factoría de aplicacións móbiles da Administración (App Factory); esta medida ten como obxectivo potenciar o desenvolvemento de apps móbiles de calidade para os principais servizos públicos ofrecidos á cidadanía, creando ao redor da Administración unha comunidade de desenvolvedores open source que contribúa a pór a disposición do cidadán un Marketplace de aplicacións móbiles da Administración.

Estas Apps pretenden achegar a Administración á cidadanía e facilitar unha relación máis fluída e próxima, permitindo o desenvolvemento de servizos personalizados ou a remisión de alertas e notificacións, establecendo así novas canles de interacción máis proactivos.

O principal obxectivo é que polo menos o 50% de todos os servizos públicos dixitais estean accesibles a través do móbil a finais de 2025.

Como primeira iniciativa neste contexto, desenvolveuse a app móbil Mi Carpeta Ciudadana, dispoñible para descarga nas tendas de Google e Apple, que ofrece ao cidadán de forma agregada información persoal acerca da súa relación coas administracións públicas: notificacións pendentes, citas, avisos, caducidade do DNI, pasaporte, prestacións sociais, estado dos expedientes abertos en distintas administracións públicas, etc. Esta app atópase en constante evolución e será dotada de novas funcionalidades no marco do proxecto App Factory.

Con esta iniciativa preténdese achegar a Administración á man do cidadán, de maneira que se teña un acceso inmediato á información e servizos da AGE, facilitaranse os procesos de identificación mantendo a seguridade, co obxectivo de lograr unha mellor experiencia de usuario e aumentando así a eficacia e eficiencia na prestación de servizos.

No marco do proxecto App Factory, e coa colaboración de todos os Organismos implicados, elaborouse un catálogo de aplicacións móbiles da AGE, que se manterá en constante actualización e ofrécese para a súa consulta a través deste portal.

Ligazóns RelacionadasLigazóns Relacionadas

Destacados