accesskey_mod_content

Planes estratègics d'àmbit nacional en l'Administració General de l'Estat

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Selecció de documents rellevants que han tingut difusió en portals d'internet. També es mostra una relació de documents històrics 

Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025

Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025

27 gener 2021

imatge portadaEstratègia en matèria d'Administració Digital i Servicis Públics Digitals. Edita: © Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformación Digital. Gener, 2021. 1 fitxer PDF de 62 pàgines. NIPO: 094-21-071-7

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Otras publicaciones relacionadas con el Plan de Digitalización de las Administraciones Públicas 2021-2025

Estratègia de servicis en el núvol híbrid per a les Administracions Públiques (2022)

01 desembre 2022

Promou, Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial. Secretaria General d'Administració Digital. Edita, Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformación Digital Madrid, desembre 2022, 1 PDF de 36 p. NIPO: 094-23-011-5 

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Seguretat

España Digital 2025 (2020) actualitzat España Digital 2026 (2022)

05 juliol 2022

Conegut també com a Pla/Agenda/informe Espanya Digital 2025. Publica: Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, juliol 2020. 1 fitxer PDF de 90 pág. impreses.

  • NOTA: Presentat este Pla el 23 de juliol de 2020. Esta Agenda actualitzada arreplega un conjunt de mesures, reformes i inversions, articulats en 10 eixos estratègics, amb l'objectiu d'impulsar la transformació digital d'Espanya com una de les palanques fonamentals per a rellançar el creixement econòmic, la reducció de la desigualtat, l'augment de la productivitat i l'aprofitament de les oportunitats que brinden les noves tecnologies.

  • La Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), va a participar en este Pla a través de l'execució d'una sèrie de mesures, fonamentalment en l'Eix 5, relatiu a la digitalització de les Administracions Públiques, i en l'eix 4, relatiu a ciberseguretat. També va a col·laborar en la posada en marxa de processos de digitalització en àmbits estratègics claus per al benestar de la ciutadania i la productivitat de l'economia, tals com a sanitat, justícia, treball i seguretat social.

  • Informe complet Espanya Digital 2025 (PDF-8,65 MB)(Obri en nova finestra)

  • En portal MINECO: resum executiu Espanya Digital 2025 (PDF-22,8 MB)

  • L'Agenda Espanya Digital s'ha actualitzat per a adaptar-la a l'horitzó 2026, alinear-se amb el Pla de Recuperació i fer balanç després de dos anys de la seua posada en marxa.- Se han incorporat dos nous eixos transversals referits als projectes estratègics (PERTE) i la iniciativa Retech.- Destaquen el llançament del Pla de xoc de ciberseguretat per a enfortir capacitats de ciberseguretat de la ciutadania, pimes​ i professionals i el començament de la implantació del Centre d'Operacions de Ciberseguretat de l'Administració General de l'Estat.

  • Enllaç a Nota de premsa de 5 de juliol de 2022 de MINECO (Obri en nova finestra)

  • Espanya Digital 2026 (PDF- 12,9 MB)(Obri en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (2020)

07 octubre 2020

Presidència del Govern, octubre de 2020. 1 PDF de 58 p. NIPO: 089-20-023-7

  • Cooperació interadministrativa
  • Empresa
  • Ciutadà

Guía de requisits per a Entidades Locales (2021)

05 novembre 2021

Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Component 11: Guía de requisits per a Entidades Locales. [Promou] Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital. Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial. Secretaria General d'Administració Digital, [novembre 2021], 1 PDF de 68 p.

  • NOTA: Guía per a la sol·licitud de subvencions per a la digitalització de les entitats locals de més de 50.000 habitants.
    El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital, col·laborarà amb Ministeri de Política Territorial (Obri en nova finestra) i elabora esta guia sobre aspectes generals com a específics de les diferents línies d'actuació, i el format del projecte o memòria tècnica amb les característiques dels projectes finançables.

  • Dins del Component 11 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, la Inversió 3, perseguix la modernització de les Comunitats Autònomes i les Entidades Locales. Així mateix, esta modernització s'alinearà amb l'Estratègia Digital 2025 i amb el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025.

  • Orde TER/1204/2021, de 3 de novembre,(Obri en nova finestra) per la qual s'aproven les bases reguladores i s'efectua la convocatòria corresponent a 2021, de subvencions destinades a la transformació digital i modernització de les Administracions de les Entidades Locales en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. (BOE núm. 266, de 06/11/2021) (Secció III). Concedidas subvencions:  Resolució de 18 de maig de 2022,  de la Secretaria d'Estat de Política Territorial. BOE: núm. 120, de 20/05/2022.

  • Ministerio de Política Territorial: Convocatoria 2022 para ayuntamientos de menos de 50.000 habitantes(Obri en nova finestra) en  Orde TER/836/2022, de 29 d'agost,(Obri en nova finestra) BOE núm. 210, de 01/09/2022 (Secció III). 

  • Cooperació interadministrativa

Pla de Connectivitat i Infraestructuras Digitales (2020)

01 desembre 2020

Espanya Digital 2025. Pla per a la Connectivitat i les Infraestructuras Digitales de la societat, l'economia i els territoris. Espanya Digital 2025, (Desembre 2020). 1 fitxer PDF de 74 p.

  • Servicis electrònics

Estrategia TIC AGE 2015-2020

Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics. Estratègia TIC 2015-2020 (2015)

01 novembre 2015

Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). [Novembre de 2015].- 1 fitxer pdf de 55 p. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. S.G.T. NIPO: 630-15-216-6

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Marque regulador per a la declaració de servicis compartits (2015)

01 novembre 2015

Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). [novembre de 2015].- 1 fitxer pdf d'11 p. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Secretaria General Tècnica. NIPO: 630-15-213-XNIPO: 630-15-213-X

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Declaració de servicis compartits (2015)

01 novembre 2015

Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). [novembre de 2015].- 1 fitxer pdf de 76 p. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. Secretaria General Tècnica. NIPO: 630-15-211-9

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Servicis electrònics
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Altres publicacions relacionades amb l'Estratègia TIC AGE 2015-2020

Catàleg de servicis d'administració digital. 3ª ed (2018)

01 novembre 2018

Elaboració i coordinació de continguts: Secretaria General d'Administració Digital (SGAD). 3ª edició electrònica, novembre de 2018.- 1 fitxer PDF de 103 p. Edita: © Ministeri de Política Territorial i Función Pública (MPTFP) [i] Ministeri d'Hisenda. Col·lecció: administració electrònica. NIPO MPTFP: 277-19-013-7 NIPO MINHAC: 185-19-062-X

  • pdf  Catàleg de servicis d'administració digital (PDF-4,11 MB) (Obri en nova finestra)

  • NOTA: Esta publicació està relacionada amb el Pla de Transformació Digital de l'AGE i les seues OOPP. El Catàleg de Servicis d'Administració Digital de la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) té com a objecte difondre els servicis comuns, infraestructures i altres solucions que es posen a la disposició de les Administracions Públiques per a contribuir a impulsar el desenvolupament de l'Administració Digital i millorar els servicis que s'oferixen a ciutadans i a empreses, o internament als empleats públics.

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Servicis electrònics
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Directrices per a l'elaboració dels plans d'acció departamentals per a la transformació digital (2017)

01 octubre 2017

Directrices, Planes d'acció departamentals per a la transformació digital (PATD) Elaboració i coordinació de continguts: Secretaria General d'Administració Digital (SGAD). Edita: © Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Subdirecció General d'Informació, Documentació i Publicacions. Centre de Publicacions [octubre, 2017]. 1 fitxer PDF de 62 p. impreses. Col·lecció: administració electrònica. NIPO (PDF): 169-17-177-X.

  • Servicis electrònics
  • Interoperabilitat
  • Infraestructures i servicis comuns

Pla d'acció per a la transformació digital (PATD) (2017)

01 juny 2017

Pla d'acció per a la transformació digital MINHAFP (Ministeri d'Hisenda i Funció Pública). Edita: © Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Secretaria General Tècnica. Subdirecció General d'Informació, Documentació i Publicacions. Centre de Publicacions. 1 de juny de 2017. NIPO: 169-17-099-6

  • NOTA: El Pla d'acció per a la transformació digital en el MINHAFP, que va ser aprovat per el Comité Executiu de la Comissió d'Estratègia TIC amb data 15 de desembre de 2017, té una durada de quatre anys, fins a 31 de desembre de 2020.
    El Grupo de trabajo para la elaboración del Plan de acción para la transformación digital (PATD) se crea por Resolución conjunta de 16 de enero de 2017 de la Secretaría de Estado de Hacienda, de la S.E. de Presupuestos y Gastos, de la S.E. de Función Púlbica y de la Subsecretaría MINHAFP. 

  • Servicis electrònics

Digitalíza-t (2016)

01 setembre 2016

Guía Digitalízate: Guia per a facilitar a les Entidades Locales el compliment de les obligacions digitals de les Lleis 39 i 40/2015. Ús de les ferramentes tecnològiques de la DTIC. Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC). Responsable edició digital: Subdirecció General d'Informació, Documentació i Publicacions, 1ª edició electrònica: setembre de 2016. 1 fitxer PDF de 69 pág. impreses. Edita: © Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. S.G.T. Centre de Publicacions. NIPO (PDF): 630-16-002-0

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Servicis electrònics
  • Cooperació interadministrativa
  • Lleis 39 i 40

Documents històrics referits a plans estratègics i estudis d'administració electrònica

Programa operatiu d'Economia basada en el coneixement (administració electrònica i FEDER 2007-2013) (2015)

22 desembre 2015

Manual de Procedimientos de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) com a organisme intermedi de programes operatius FEDER 2007-2013. Programa operatiu d'Economia basada en el coneixement. Document de data 22/12/2015.d

  • NOTA: La Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) i la Direcció general de Fons Comunitaris van subscriure un acord pel qual, la DTIC ha sigut Organisme Intermedi per a la gestió de FEDER en el període 2007-2013.
  • Difós en el Portal del ministeri de Política Territorial i Funció Pública: Secció Administració electrònica. https://www.mptfp.gob.es/portal/funcionpublica/administracion-electronica/feder.html

  • Cooperació interadministrativa

Informes del grau d'avanç de l'administració electrònica i Llei d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Servicis Públics (LAECSP) (2007-2014)

01 gener 2014

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Interoperabilitat
  • Seguretat
  • Ciutadà

Pla estratègic MILLORA (2012-2015)

01 agost 2012

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Interoperabilitat

Informe de la Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques: CORA (2013)

01 agost 2013

  • Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA). Govern d'Espanya. Publicat a l'agost de 2013, pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques NIPO: 630-13-106-7 (línia) i pel Ministeri de la Presidència NIPO: 002-13-038-9 (línia). 1 fitxer pdf de 252 p. impreses.

  • Com s'indica en el pròleg planteja en el seu informe un total de 217 propostes de mesures de les quals 139 afecten a l'Estat i a les Comunitats Autònomes (CCAA) i 78 exclusivament a l'Administració General de l'Estat (AGE).

  • Se realiza un resumen ejecutivo en inglés: Reform of the public administrations CORA

  • Es van realitzar entre 2013 i 2016 per part de la Secretaria d'Estat de Funció Pública (SEFP) informes de seguiment i informes trimestrals i anuals elevats al Consell de Ministres referits al procés d'execució de les mesures CORA. 

  • Informes de les Subcomissions CORASubcomissió de Duplicitats Administratives, Subcomisión de Simplificación Administrativa, Subcomisión de Gestión de Servicios i Mitjans Comuns, Subcomissió d'Administració Institucional.
  • Cooperació interadministrativa
  • Interoperabilitat
  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Govern obert, Informes i Estudios

Agenda Digital per a Espanya (2013)

15 febrer 2013

L'Agenda Digital per a Espanya marca el full de ruta per al compliment dels objectius de l'Agenda Digital per a Europa en l'estratègia Europa 2020 en matèria TIC i d'administració electrònica, i incorpora objectius específics per al desenvolupament de l'economia i la societat digital a Espanya.

El 15 de febrer de 2013 el Govern va aprovar l'Agenda Digital per a Espanya en la intenció de millorar la productivitat i la competitivitat; i transformar i modernitzar l'economia i societat espanyola mitjançant un ús eficaç i intensiu de les TIC per la ciutadania, empreses i administracions.

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Interoperabilitat
  • Servicis electrònics
  • Identitat i Firma electrònica
  • Empresa
  • Ciutadà

Guia per a la incorporació d'IPv6 com a requisit de compra pública (2012)

01 març 2012

Estudi realitzat al març de 2012 per INTECO per al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques. El “Pla de foment per a la incorporació del protocol IPv6 a Espanya”, aprovat pel Consell de Ministres el 29 d'Abril de 2011, marca l'inici de la transició a IPv6 en l'Administració General de l'Estat.

  • Contractació

60+1 Pràctiques de referència en l'impuls de l'Administració Electrònica a Espanya (2011)

01 abril 2011

Estudi realitzat al desembre de 2010 i actualitzat a l'abril de 2011 pel Ministeri de Política Territorial i Administració Pública en col·laboració amb Deloitte [ promou, DGIAE ]; pròleg de Fernando de Pablo.- Publicat en PAe al novembre de 2011.- 1 fitxer pdf de 151 p.

  • NOTA: Apartat 3 de l'estudi: Model actual d'evolució de l'Administració electrònica .- Apartat 4: Pràctiques de referència amb la recopilació de les iniciatives autonòmiques en l'àmbit de la i-Administració
  • Servicis electrònics

Els drets dels ciutadans davant l'administració electrònica a Europa (2010)

31 maig 2010

Estudi realitzat amb motiu de la Presidència espanyola de la Unió Europea (EU 2010.es). 1 fitxer PDF de 86 pàgines impreses.

  • NOTA: Anexo I, una proposta de la Presidència Espanyola en el qual figuren el conjunt de drets i principis de forma sistemàtica i articulada baix la forma de carta. Es pretén amb açò donar un punt de partida per a futurs debats a iniciativa d'altres Presidències o de la Comissió Europea.

  • Es realitza també en anglés: Legal frameworks and citizens charts of rights for e Government in the European Union(Obri en nova finestra) (PDF-615 KB)

  • Servicis electrònics

Pla estratègic de modernització CONNECTA (2005)

01 setembre 2005

La teua administració en xarxa: 12 d'abril de 2005. [Promou], Direcció general de Modernització Administrativa. - 1ª ed. de la publicació impresa en llibre i cd-rom. - Madrid : Ministeri d'Administracions Públiques (MAP). Secretaria General Tècnica, setembre 2005 . - 1 pdf de 426 p. - col·lecció: Administració electrònica  NIPO: 326-05-042-2

  • Servicis electrònics

Pla de xoc per a l'impuls de l'administració electrònica a Espanya (2003)

08 maig 2003

8 de maig de 2003. Presentat pel Ministeri de Ciència i Tecnologia i el Ministeri d'Administracions Públiques. - [ Madrid ] : [publica ] MCYT i MAP , 2003 . - 38 p. + 12 p. de l'Annex I: Resum de les mesures del pla de xoc.

  • NOTA: El Pla prioritza un conjunt de dinou mesures i concentra els seus esforços en quinze grans servicis electrònics.

  • Servicis electrònics