accesskey_mod_content

España, cuarto país con maior crecemento segundo o Índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI) 2017

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

07 marzo 2017

Segundo o DESI 2017 España ocupa o posto 14 entre os 28 Estados membros da UE e mellorou ou mantivo os seus resultados en todos os ámbitos examinados polo DESI sendo o cuarto entre os países de maior crecemento. 

O Índice de Economía e Sociedade Dixital (DESI)(Abre en nova xanela) é un índice composto que resume cinco indicadores do rendemento dixital de Europa e que permite un seguimento da evolución dos Estados membros da Unión Europea na competitividade dixital. Este cinco indicadores son conectividade, capital humano, uso de internet, integración da tecnoloxía dixital e servizos públicos dixitais. Sublíñase, ademais, que España obtén bos resultados e progresa no desenvolvemento de servizos públicos dixitais, destacando o compromiso cos datos abertos.

O DESI 2017(Abre en nova xanela) resume os datos recolleitos no ano 2016 e mostra que Dinamarca, Finlandia, Suecia e os Países Baixos contan coas economías dixitais máis avanzadas da UE, seguidas de Luxemburgo, Bélxica, Reino Unido e Irlanda, mentres que Rumania, Bulgaria, Grecia e Italia teñen as puntuacións máis baixas. Tamén mostra que en 2016, todos os Estados membros melloraron o DESI; por unha banda, Eslovaquia e Eslovenia progresaron máis; e doutra banda, o progreso foi menor en Portugal, Letonia e Alemaña.

Segundo o DESI 2017, España(Abre en nova xanela) forma parte do grupo de países que está a se pór ao día aínda que os seus resultados atópanse, en conxunto, lixeiramente por baixo da media da UE, no último ano avanzaron rapidamente, achegándose á media da UE.

En particular, o DESI 2017 mostra que o rendemento de España no uso das tecnoloxías dixitais polas empresas e na prestación de servizos públicos en liña supera a media da UE. O progreso é particularmente forte en Conectividade en termos de subscricións á banda larga rápida. En comparación co ano pasado, España avanzou en todas as dimensións, excepto en materia de Capital Humano.

Sublíñase que España está a obter bos resultados e está a progresar no desenvolvemento de servizos públicos dixitais. De feito, España mostra claramente o compromiso cos datos de libre acceso, como se ve reflectido na estratexia da administración electrónica. E menciónase a adopción polo Goberno do plan estratéxico do TIC para 2015-2020 (Plan de Transformación dixital da Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos) como marco estratéxico global para lograr progresos na transformación da administración electrónica.

O DESI estrutúrase ao redor de cinco cinco dimensións(Abre en nova xanela) :

1. Conectividade: mide o despregamento da infraestrutura de banda larga e a súa calidade.

2. Capital humano: mide as habilidades necesarias para aproveitar as posibilidades que ofrece a sociedade dixital. Estas habilidades van desde as máis básicas que permiten aos individuos interactuar en liña e consomen bens e servizos dixitais, ás máis avanzadas que permiten aproveitar a tecnoloxía para mellorar a produtividade e o crecemento económico.

3. Uso de internet: dá conta da variedade das actividades realizadas polos cidadáns xa en liña. Estas actividades van desde o consumo de contidos en liña (vídeos, música, xogos, etc.) ata as compras e a banca en liña, pasando por actividades modernas de comunicación.

4. Integración da tecnoloxía dixital: mide a dixitalización das empresas e a súa explotación da canle de vendas en liña. Coa adopción de tecnoloxía dixital as empresas poden mellorar a eficiencia, reducir custos e mellorar a participación de  clientes, colaboradores e socios. Por outra banda, Internet ofrece o acceso a mercados máis amplos e potencial de crecemento.

5. Servizos públicos dixitais: mide a dixitalización dos servizos públicos, centrándose na administración electrónica. A modernización e dixitalización dos servizos públicos conducen a unha maior eficiencia da administración pública, os cidadáns e as empresas, así como á prestación de mellores servizos para o cidadán.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) .

  • Infraestruturas e servizos comúns