accesskey_mod_content

L'Administració Foral de Navarra redueix els tràmits eliminant l'obligació de presentar mig centenar de documents

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

21 maig 2015

A partir del proper mes de gener, la ciutadania no tindrà l'obligació de presentar documents com la fotocòpia del DNI , empadronament, el títol universitari, certificats de pagaments d'impostos, i així fins a mig centenar de tipus de credencials i escrits, en els tràmits que realitzi amb l'Administració Foral.

La iniciativa s'emmarca dins del Pla de Simplificació Administrativa engegat en 2013, en compliment de la Llei Foral 11/2012, de 21 de juny, de Transparència i Govern Obert.

Les instruccions aprovades ara estan encaminades a dos tipus d'actuacions. D'una banda, s'insta a totes les unitats que realitzen convocatòries públiques (subvencions, beques, ocupació pública, permisos etc.) perquè, amb vista a properes edicions, revisin la normativa actual amb criteris de simplificació i analitzin si els documents que sol·liciten són imprescindibles o no per complir les finalitats que es persegueixen, i eliminin aquells que no ho siguin.

D'altra banda, se suprimeix l'obligació d'aportar documents que puguin consultar-se a través de la Plataforma d'Intermediació (SVD)   del MINHAP que permet consultar a través de la redSARA la informació que posseeixen les diferents administracions públiques, tant les autonòmiques, entre les quals es troba l'Administració Foral, com de l'Administració Central. En l'actualitat, el sistema proveeix dades de més de 17 organismes públics diferents.

A més d'aquest servei de caràcter nacional, el Govern foral ha engegat un sistema similar per compartir dades dins de l'Administració foral, posant en comú la informació que té cada Departament. De moment s'han incorporat les dades que posseeix la Hisenda Tributària de Navarra i que també poden consultar-se des de fora de la Comunitat Autònoma a través de la plataforma d'intermediació.

El Govern de Navarra va aprovar al novembre de 2013 el Pla General de Simplificació Administrativa, amb la finalitat de reduir entre un 20% i un 75% els tràmits administratius, gràcies a un augment de l'oferta de les gestions electròniques, reducció dels temps de tramitació i del nombre de documents exigits als ciutadans.

En concret, es persegueix reduir en un 75% l'obligació de proporcionar documentació, així com un 30% les càrregues administratives externes. A més, es pretén augmentar l'ús de l'administració electrònica en el 30% de les tramitacions, i que s'incrementi en un 20% la satisfacció de la ciutadania en la seva relació amb l'Administració. Els principals objectius es completen amb una millora del 20% de l'eficiència administrativa per la reducció de temps de tramitació.

Fins a a el moment, s'ha engegat el 85% de les actuacions contemplades en el Pla. Així, per exemple, l'extensió de l'Administració electrònica i, més concretament l'ús d'Internet, ha permès reduir en un 45% el temps mitjà de tramitació dels expedients, passant d'una mitjana de 176 dies en 2012 a 97 dies en 2014.

Un altre dels assoliments ha estat la reducció del termini per obrir nous negocis fins a en quatre mesos, en modificar-se el procediment per a les autoritzacions ambientals. Igualment, s'han simplificat els tràmits relacionats amb els procediments de seguretat industrial, s'ha implantat el pagament per internet (amb targeta o amb càrrec en compte) de les cartes de pagament no tributàries; i s'ofereix la possibilitat de tramitar telemàticament el procediment per accedir a l'assistència sanitària gratuïta.

Font original de la notícia

  • Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà