accesskey_mod_content

Informe sobre el desarrollo de la administración electrónica en la Administración General del Estado

  • Opinar
  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

19 maio 2014

O Consello de Ministros recibiu un informe do ministro de Facenda e Administracións Públicas sobre a administración electrónica na Administración Xeral do Estado, que reflicte o seu desenvolvemento significativo nos últimos anos.
 

16 de maio de 2014.- El Consejo de Ministros ha recibido un informe del ministro de Hacienda y Administraciones Públicas ha presentado un informe al Consejo de Ministros sobre la administración electrónica en la Administración General del Estado, que refleja su desarrollo significativo en los últimos años, a través de aspectos normativos, y la creación, actualización y uso de servicios públicos accesibles telemáticamente por ciudadanos y empresas, como demuestra la privilegiada situación que España tiene en Europa y los diferentes premios y condecoraciones nacionales e internacionales obtenidos.

Os aforros conseguidos por cidadáns e empresas durante os anos 2012 e 2013 polo uso da administración electrónica ascenden a un total de 3.149.593.438 euros, que se detallan na seguinte táboa:

O informe destaca tamén as vantaxes da administración electrónica:

  • Administración aberta: dispoñible vinte e catro horas ao día, sete días á semana, 365 días ao ano.
  • Administración accesible: de portas abertas, permite o seu uso desde calquera lugar; domicilio, oficina, hotel, lugar de vacacións, etcétera.
  • Administración eficaz: Alcanza aos 8.117 municipios, rompe a fenda dixital que separa centro e periferia, e abre as portas á Unión Europea.
  • Administración rápida: as xestións electrónicas que tardaban quince días en chegar ao seu destino, agora fanse en apenas uns segundos.
  • Administración eficiente: Unha notificación postal costa 2,55 euros e unha notificación electrónica, 0,03 euros. O aforro é 2,52 euros en cada unha.
  • Administración limpa e ecolóxica: ao non empregar papeis nin almacenalos.
  • Administración segura: cumpre co esquema Nacional de Seguridade, certificado polo Centro Criptolóxico Nacional (CCN)

Máis de 2.500 trámites e servizos telemáticos están hoxe a disposición de cidadáns e empresas, máis do 95 por 100 do total. Así mesmo, máis de corenta millóns de cidadáns dispoñen de certificado electrónico, na súa maioría emitidos por prestadores de servizos de certificación públicos: DNI-e e Fábrica nacional de Moeda e Timbre-Real Casa da Moeda.

Calquera cidadán pode realizar hoxe trámites ou xestións administrativas por Internet, de forma segura, rápida e sen necesidade de desprazamentos, xerando importantes aforros:

  • Unha xestión electrónica custa cinco euros, mentres un trámite ordinario, incluíndo desprazamentos, tempo, xestións, etcétera custa oitenta euros. O aforro en cada trámite telemático é de 75 euros.
  • No ano 2013 os trámites iniciados telematicamente por cidadáns e empresas coa Administración Xeral do Estado foron 370.415.613, máis dun 70 por 100 do total das tramitacións.

Se estima que el ahorro mínimo en 2013, por el hecho de utilizar los servicios de administración electrónica, supera los dieciséis mil millones de euros.

ACTUACIÓNS DESTACADAS

Secretaria de Estado de Administracións Públicas

  • Redución de cargas administrativas: En 2013 revisáronse 132 normativas e neste capítulo os aforros para cidadáns e empresas foron de 1.854 millóns e 2.246 millóns en 2013.
  • Plataforma de intermediación de datos, que trata de evitar a solicitude aos cidadáns da documentación que xa ten a Administración na súa poder, así como a reiteración de solicitudes de documentación: os aforros polo seu uso por cidadáns e empresas estimáronse en 125 millóns en 2012 e en 152 millóns en 2013.
  • Plataforma de firma electrónica @firma, para validar automaticamente firmas e datas electrónicas: rexistráronse entre 2012 e 2013 máis de 212 millóns de validacións. Xa están adscritos seiscentos organismos de todas as Administracións.
  • Notificacións administrativas electrónicas, cambiando as clásicas notificacións postais: chegaron a 850.000 por mes.
  • Interconexión de rexistros de todas as Administracións Públicas.
  •  Punto xeral de entrada de facturas electrónicas (FACe).
  •  Punto de acceso xeral da Administración Xeral do Estado; unificación de teléfonos de atención ao público.
  • Emprende en 3, para crear unha empresa en tres días.
  • Sistema de información da Lei de Transparencia.
  • Sistema electrónico para la unidad de mercado, con intercambio de información entre Administraciones Públicas.
  • Sistema de xestión centralizado de recursos humanos.
  • Sara, rede telemática e segura compartida e única para todas as Administracións Públicas.

Outros organismos do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

  • Certificados electrónicos da Fábrica Nacional de Moeda e Timbre, dentro das actuacións CORA, para a prestación de servizos de certificación en toda a AGE; certificados catastrais electrónicos; comunicacións de notarios e rexistradores que suplen a obriga de declarar do cidadán, e realización gratuíta de información do catastro

Axencia Estatal de Administración Tributaria

  • En IRPF pasouse de vinte e un mil contribuíntes que declararon por internet en 1998 a máis de doce millóns en 2012; o PIN24H, un sistema de identificación e autenticación da firma electrónica, que poderá ser usado polas persoas físicas para relacionarse electronicamente e xa hai catrocentos mil contribuíntes rexistrados; tamén, a presentación electrónica obrigatoria para empresas e profesionais, sistemas telemáticos implantados, como a notificación electrónica obrigatoria, a colaboración social ou o rexistro de apoderamentos.

Melloras da xestión do TIC na Administración Xeral do Estado

  • Ministerio de Presidencia. A racionalización da xestión das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC) para impulsar unha mellora da produtividade e eficiencia nos servizos públicos é un dos obxectivos estratéxicos de CORA: Aforros por centralizar contratos, 3,5 millóns de euros pola planificación e centralización da compra de PCs en toda a Administración, o que representa un 28 por 100 de desconto sobre a xestión autónoma dos expedientes; 13,5 millóns de euros polo alongamento da vida útil dos PCs, e 3,4 millóns de euros de aforro pola compra centralizada na actuación do principal sistema operativo da Administración Xeral do Estado.
  • Rede única de comunicacións. Canto á centralización da contratación das telecomunicacións da Administración Xeral do Estado, nunha primeira fase unificaranse máis de douscentos contratos de doce ministerios e cincuenta e uns organismos, unificación que entrará en vigor o 1 de xaneiro de 2015, cun orzamento de licitación de 280 millóns de euros, calculado con metodoloxía de base cero.
  • Sistema único de identidade electrónica, para unificar sistemas de identificación e firma mediante claves concertadas nunha única plataforma

Ministerio de Educación, Cultura e Deporte

  • A xestión das bolsas do Ministerio de Educación, Cultura e Deporte é un procedemento totalmente electrónico (cero papel). En 2013 atendéronse 1,1 millóns de solicitudes, máis de sete millóns de intercambios de datos entre administracións públicas e oitocentas mil resolucións comunicadas en sede electrónica, o que supuxo un aforro directo de 2,4 millóns de euros.

Ministerio de Industria, Enerxía e Turismo

  • Toda la tramitación del Ministerio, fundamentalmente la relativa a ayudas subvenciones y procedimientos relacionados son la gestión energética y de telecomunicaciones, se realiza de forma exclusivamente electrónica, con una gestión anual de unas doscientas mil notificaciones y comunicaciones.

Ministerio de Emprego e Seguridade Social

  • Emitíronse máis de quince millóns de informes de vida laboral e trece millóns de tramitacións na cita previa dos servizos centrais.
  • Portal Único de Emprego: En avanzada elaboración, permitirá políticas activas de emprego e unha maior unificando as accións de Administración Xeral do Estado e das Comunidades Autónomas. Portal de Mobilidade Exterior: facilita soporte e orientación á procura de emprego e ao emprendimiento noutros países.
  • Novo marco para a relación do cidadán coa Seguridade Social, que levará a minimizar a necesidade de que o cidadán acuda ás oficinas da Seguridade Social.
  • Cret@: proxecto da Tesouraría de Seguridade Social, que permitirá un seguimento da xestión de cotizacións e prestacións.
  • Garantía Xuvenil: porase en marcha dun sistema de xestión da aplicación en España da estratexia europea para mozas sen emprego.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) :

Referencia do Consello de Ministros(Abre en nova xanela)

Descarga del Informe completo sobre el desarrollo de la administración electrónica en la Administración General del Estado(Abre en nova xanela)

Descarga del Anexo I al informe sobre el desarrollo de la administración electrónica en la Administración General del Estado  (Abre en nova xanela)

0 Comentarios

Non hai comentarios