accesskey_mod_content

Racionalització administrativa i administració electrònica en la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

25 juny 2014

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques de l'Executiu de Castella-la Manxa ha afirmat davant les Corts que les mesures impulsades pel seu Govern permeten avançar cap a una Administració “amb menys traves, més eficaç i accessible al ciutadà”

La viceconsellera de Presidència i Administracions Públiques de l'Executiu de Castella-la Manxa, Mar Espanya, ha afirmat que les mesures impulsades pel seu Govern permeten avançar cap a una Administració “amb menys traves, més eficaç i accessible al ciutadà”.

Així ho ha assenyalat la viceconsellera durant la seua compareixença en les Corts regionals, a fi d'informar sobre la racionalització administrativa i la implementació electrònica en l'administració de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.

La viceconsejera de Presidencia ha asegurado que estas reformas “benefician a todos los ciudadanos”, conlleva “mejoras desde el punto de vista de la agilidad administrativa, la simplificación de trámites, la accesibilidad a la información, así como del ahorro en instituciones y entidades que estaban duplicadas para lograr incrementar la eficacia y la eficiencia” en la Administración pública.

La viceconsejera se ha mostrado convencida de que con la modernización de la Administración, unida a la generalización del uso de nuevas tecnologías en Castilla-La Mancha “estamos favoreciendo el emprendimiento, como vía para la generación de empleo y riqueza”.

Entre altres mesures, ha destacat la implantació de el ‘Registre Electrònic’, dins del Registre Únic de l'Administració regional, que permet a ciutadans i empreses enviar sol·licituds i documentació amb firma electrònica en matèria de procediments de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa. En 2013 les entrades totals en el Registre Únic van ser de 2.877.966, de les quals 1.098.510 es van fer a través del Registre Electrònic, la qual cosa suposa un increment del 38 per cent respecte al 2012.

D'altra banda, ha assegurat que quant a la tramitació electrònica dels procediments “s'han experimentat grans avanços” amb la creació  del Registre de Procediments i Tràmits, que oferix la possibilitat a tots els ciutadans i empreses de descarregar-se tots els formularis a través de la pàgina web de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa.

En este sentit, ha explicat que a l'inici de la legislatura, els procediments que podien iniciar-se de manera electrònica no arribaven al 30 per cent, mentre que a principis de 2013 ja era possible l'inici electrònic del 100 per cent dels mateixos, amb l'objectiu que a la fi de 2014 es puga dur a terme la gestió completa de tots els procediments per via electrònica.

La viceconsellera s'ha referit a altres de les mesures que s'han impulsat des del Govern regional, com la posada en marxa de la firma electrònica basada en el certificat d'empleat públic o el tauler d'anuncis electrònic.

En definitiva, ha ressaltat que el Govern regional ha posat fi a una Administració “molt burocratitzada, amb un nivell escàs d'informatització i on la regla general era el silenci negatiu i terminis molt extensos per a la resolució de les tramitacions”, donant pas a una Administració “eficient i basada en les noves tecnologies”, on es prevaler, per exemple, la declaració responsable o la comunicació al requisit de comptar amb llicència prèvia a l'inici d'una activitat empresarial.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics