A policy for the management of electronic documents contains guidance or guidelines defined by an organization for the creation and management of genuine documents, reliable and available over time, in accordance with the functions and activities of its own. The policy was adopted at the highest level within the organization, and assigns responsibilities with regard to coordination and implementation, monitoring and management of treatment of documents through their life cycle.
The
Technical Standard policy of interoperability of electronic document management
, tiene por objeto establecer las directrices para la definición de políticas de gestión de documentos electrónicos.
The
Guide to enactment of the technical standard policy of interoperability of electronic document management
serves as a tool of support for the application and implementation of the provisions of the NTI; its content includes explicit quotes the text of the NTI as explanations and complementary content with them.
Policy models of electronic document management
- The
Policy model electronic document management
tiene como objetivo servir como referencia genérica para la elaboración de una Política de Gestión de documentos electrónicos conforme al Esquema Nacional de Interoperabilidad, siguiendo lo dispuesto en la Norma Técnica de Interoperabilidad y en su correspondiente Guía de Aplicación.
- The
Modelo A de política de gestión de documentos electrónicos para entidades locales
(PGD-eL) is the result of the work done by valencian organizations of the college of secretaries, conductors and Treasurers Left of the Local administration (COSITAL), association of engineering technicians of computer science at the Local Administration (ATIAL) and the group of archivists and technical expertise in management.
- The
Model B management policy of electronic documents to local entities
(PGD-eL) elaborado por el Subgrupo de trabajo de Política de Gestión de Documentos Electrónicos Tipo para Entidades Locales, creado en el Grupo de trabajo de Documento, Expediente y Archivo Electrónico, de la Comisión Sectorial de Administración Electrónica.
Ambos modelos A y B contienen modelos orientativos de política de gestión documental local, cuadro de clasificación funcional e índice de series documentales que permitirán la gestión de los documentos electrónicos de los ayuntamientos, en el marco del Esquema Nacional de Interoperabilidad, (ENI). Interesa a las entidades locales, especialmente de aquéllas más pequeñas y con más dificultades para elaborar una política de gestión de documentos electrónicos.
A continuación se recogen algunos ejemplos de políticas de gestión de documentos electrónicos que se han elaborado y publicado desde diferentes ámbitos de las Administraciones Públicas.