accesskey_mod_content

Material de divulgació : tríptics, fullets, butlletins

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Selecció de fullets de divulgació de servicis, productes, solucions, infraestructures comunes d'Administració electrònica.

Fullets, tríptics, altres publicacions de divulgació –en programa editorial i en portals del ministeri–

Recomanacions per a la Gestió de Documents en Matèria de Registre Electrònic d'Entrada i Eixida de l'Administració General de l'Estat [fullet electrònic]

01 desembre 2023

[promou, Secretaria General d'Administració Digital (SGAD)] Editat en coedició Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, Ministeri de Cultura i Esport, Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, [desembre 2023]  NIPO MHFP: 137-23-002-9 ; NIPO MCUL: 822-23-002-9 ; NIPO MINECO: 094-23-001-3. 1 PDF de 14 p.

  • Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics

Carpeta ciutadana [tríptic electónico]

05 juliol 2022

La meua carpeta ciutadana. El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital, llança una nova versió de La meua Carpeta Ciutadana: una nova app, un lloc web renovat i un assistent virtual. Més funcionalitats per a simplificar la relació per Internet entre Administració i ciutadania, millorant la interacció d'una forma accessible i personalitzada des de qualsevol dispositiu. 1 PDF de 2 p. - NIPO: 094-22-092-0

  • Servicis electrònics
  • Ciutadà

Registre Electrònic General (REG) [tríptic electrònic]

09 desembre 2021

El REG manté l'objectiu de facilitar l'exercici del dret de la ciutadania per a relacionar-se amb les Administracions Públiques.

Enllaç a REG: https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do(Obri en nova finestra)

Marque normatiu:

  • Servicis electrònics

Registre Electrònic d'apoderaments (REVA) [tríptic electrònic]

09 desembre 2021

El REVA facilita l'exercici del dret de representació de les persones interessades per a relacionar-se amb les Administracions Públiques.

Informació REVA: https://sede.administracion.gob.es/pag_sede/servicioselectronicos/registroelectronicodeapoderamientos.html(Obri en nova finestra)

Marque normatiu:

  • Servicis electrònics

Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) [tríptic electrònic]

09 desembre 2021

El RFH té com a objectiu facilitar l'exercici dels drets d'assistència als no obligats a relacionar-se de forma electrònica amb les Administracions Públiques.

Informació RFH: https://sede.administracion.gob.es/pag_sede/servicioselectronicos/registrofuncionarioshabilitados.html(Obri en nova finestra)

Marque normatiu:

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre,(Obri en nova finestra) del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (art. 12).
  • Reial decret 203/2021, de 30 de març,(Obri en nova finestra) pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. (art. 30, art. 31: Registre de Funcionaris Habilitats de l'Administració General de l'Estat. 
  • Orde PCM/1383/2021, de 9 de desembre,(Obri en nova finestra) per la qual es regula el Registre de Funcionaris Habilitats en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus Organismes Públics i Entitats de Dret Públic.
  • Servicis electrònics

DEHú: Accés a notificacions per a Grans Destinataris [tríptic electrònic]

25 novembre 2021

Tríptic informatiu: Direcció Electrònica Habilitada única (DEHú) - Punt únic de notificacions per a totes les Administracions Públiques. DEHú: Accés a notificacions per a Grans Destinataris. Edita: Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital. NIPO: 094-21-059-7

  • Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns

Preguntes freqüents (PMF) sobre Convenis [fullet electrònic]

26 febrer 2018

PMF sobre Convenis arreplegat en Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.(Obri en nova finestra)

Edita: Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Secretaria General Tècnica [febrer de 2018). 1 fitxer PDF de 12 pàgines impreses. (En portal administracion.gob.es). NIPO: 169-18-006-8 

  • Cooperació interadministrativa

EGEO [tríptic electrònic]

01 febrer 2017

Servici de creació de mapes interactius: EGEO. [Elaboració i coordinació de continguts: Secretaria General d'Administració Digital (SGAD). Febrer de 2017. Edita: Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. Díptic PDF de 4 págs. NIPO del fullet electrònic: 169-17-063-8

  • EGEO és un servici comú i gratuït oferit pel Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a totes les AAPP, a través de la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) que permet la creació de mapes interactius per a portals web i altres aplicacions.

  • NOTA: EGEO en CTT(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics

Preguntes freqüents (PMF) Lleis 39 i 40, d'1 d'octubre [fullet electrònic]

03 octubre 2016

PMF sobre la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Elaboració i coordinació de continguts: Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.- Edita: Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. 1 PDF de 16 p. NIPO: 630-16-002-0

  • NOTA: Este document informatiu proporciona respostes a preguntes freqüents relatives a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obri en nova finestra) i a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic(Obri en nova finestra) . Es presta particular atenció a aquells aspectes de les dos lleis més estretament lligats amb les tecnologies de la informació. S'arrepleguen preguntes com: Quins són els aspectes més destacats en matèria d'Administració Electrònica?.Qui són els obligats a relacionar-se electrònicament amb les Administracions?. Són les Lleis 39/2015 i 40/2015 d'aplicació a la relació entre Administracions?. Quin paper tindran les Oficines de Registre?.Poden produir-se documents administratius en format paper?. Quants arxius electrònics únics existiran en les AA.PP?.Quins sistemes d'identificació electrònica poden utilitzar els interessats en les seues relacions amb les Administracions Públiques?.Ha d'haver-hi un Registre Electrònic d'Apoderaments de caràcter general?

  • Este document s'actualitza en 2017. Lleis 39/2015 i 40/2015. Preguntes freqüents(Obri en nova finestra) . Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, octubre de 2017, 1 PDF de 35 p. Amplia qüestions relatives també a: notificacions electròniques, identificació i firma electrònica, representació, carpeta ciutadana, gestió de convenis, plans d'actuació i mitjà propi i inventari.

  • Lleis 39 i 40

Preguntes freqüents (PMF) sobre la Llei 25/2013, de 27 de desembre, factures en el Sector Públic [fullet electrònic]

20 juny 2014

Preguntes freqüents (PMF) sobre la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic [publicat al juny de 2014] 1 fitxer PDF de 14 p.

  • Servicis electrònics
  • Cooperació interadministrativa

Fullets de programes d'esdeveniments organitzats per DTIC / SGAD

Congrés Lleis 39 i 40, novetats en el procediment administratiu [Madrid, 20-21 de juny de 2016] [fullet electrònic]

21 juny 2016

Organitza, Institut Nacional d'Administració Pública (INAP) en col·laboració amb la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC)
Lloc de celebració CEDEX Calle Alfonso XII, 3-5

La llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques(Obri en nova finestra) i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic(Obri en nova finestra) , suposen una actualització i adaptació al segle XXI del funcionament de l'Administració.

Establixen que la tramitació electrònica dels procediments ha de constituir l'actuació habitual de totes les Administracions, tant en la seua relació amb els ciutadans com en la gestió interna i en els intercanvis d'informació entre diferents organismes.

Fan, a més, recalcament en el document, expedient i arxiu electrònic, requerint que s'aprofundisca en la transformació digital de les Administracions Públiques, amb el consegüent guany d'eficiència i qualitat dels servicis prestats als ciutadans.

  • Servicis electrònics
  • Identitat i Firma electrònica
  • Interoperabilitat
  • Lleis 39 i 40

Fullets electrònics distribuïts en TECNIMAP 2010

  • Selecció de fullets distribuïts en Tecnimap 2010. Tenen un caràcter històric.

  • Són actualitzats en la publicació: Catàleg de Servicis d'Administració Digital –de la SGAD: Secretaria General d'Administració Digital, publicació en la qual s'oferixen fitxes individualitzades corresponents als servicis d'administració digital oferits des de la SGAD.

EUGO • Espanya [fullet electrònic]

06 abril 2010

Punt de contacte per a l'emprenedor : EUGO.Espanya forma part de la xarxa de punts d'accés europea EUGO en el qual es pot obtindre tota la informació de tràmits i requisits que necessita l'emprenedor per a fer realitat el seu negoci, i fins i tot iniciar els tràmits electrònicament. http://www.eugo.es(Obri en nova finestra)

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Ciutadà
  • Empresa

Esquema Nacional d'Interoperabilitat: ENI [fullet electrònic]

06 abril 2010

Què és l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat : ENI ? Què és el Centre d'Interoperabilitat Semàntica de l'Administració CISE? Quins són els objectius de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat?

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Interoperabilitat

Esquema Nacional de Seguretat: ENS [fullet electrònic]

06 abril 2010

El Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica, previst en l'article de la llei 42 de la Llei 11/2007, establix la política de seguretat en la utilització de mitjans electrònics per les AAPP[...] S'ha obtingut amb el suport del Centre Criptològic Nacional (CCN)(Obri en nova finestra) .

  • NOTA: Informació actualitzada en la secció de Seguretat

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Seguretat

Els ciutadans i l'Administració Electrònica: Llei 11/2007 [fullet electrònic]

06 abril 2010

Esta Llei reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les AAPP per mitjans electrònics.

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Ciutadà

Plataforma d'Intermediació de Dades [fullet electrònic]

06 abril 2010

Què és la Plataforma d'Intermediació de Dades? : És un servici que permet a qualsevol organisme verificar, en temps real, les dades relatives a un ciutadà. El ciutadà no tindrà per què aportar les dades que els organismes poden consultar a través d'esta plataforma : Identitat, Residència, Situació de desocupació, Renda [...]

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Identitat i Firma electrònica

Portal de l'Administració Electrònica: PAe [fullet electrònic]

06 abril 2010

El Portal PAe ha coordinat el repte d'unificar i homogeneïtzar en un únic punt la informació de les administracions públiques en la matèria administració electrònica.

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Ciutadà
  • Cooperació interadministrativa

Projecte STORK [fullet electrònic]

06 abril 2010

Projecte STORK: Secure Identity Across Borders Linked. Este Consorci està constituït per un total de 29 administracions públiques i altres organitzacions europees rellevants en matèria d'identificació electrònica. Més informació (Obri en nova finestra)

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Identitat i Firma electrònica

Xarxa SARA [fullet electrònic]

06 abril 2010

Xarxa SARA: la xarxa de les Administracions Públiques. Què és la xarxa SARA?: la Xarxa SARA és un conjunt d'infraestructures de comunicacions i servicis bàsics que connecta totes les xarxes d'Administracions Públiques i les institucions europees, facilitant l'intercanvi d'informació i l'accés als servicis.

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Infraestructures i servicis comuns

Servicis de firma electrònica per als ciutadans [fullet electrònic]

06 abril 2010

La plataforma de validació de certificats i firmes electròniques: @firma,  valida tots els certificats reconeguts per la Llei de firma electrònica i que poden utilitzar els ciutadans per a accedir i firmar sol·licituds per internet.
Servici VALIDE. servici web online per a la firma de documents electrònics seguint els formats que accepten les administracions públiques espanyoles en els seus servicis de tramitació electrònica.

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Identitat i Firma electrònica

Sistema Integrat de Gestió de Personal: SIGP [fullet electrònic]

06 abril 2010

Què és el SIGP? : És un sistema d'informació que permet realitzar la tramitació electrònica d'una sèrie de procediments en matèria de gestió de relacions humanes, mitjançant l'ús de firma electrònica 
Integrat en FUNCIONA : http://www.funciona.es 

  • Informació actualitzada en CTT: SIGP

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Infraestructures i servicis comuns

Sistema d'Interconnexió de registres: SIR, SICRES 3.0, Xarxa SARA [fullet electrònic]

06 abril 2010

SIR : Sistema d'Interconnexió de Registres.
Norma SICRES 3.0 : norma d'intercanvi registral el principi del qual és normalitzar l'intercanvi de seients registrals entre diferents oficines de registre de documents d'entrada i eixida. Per a açò, establix la informació mínima necessària per a realitzar l'intercanvi d'un seient registral.

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Servicis electrònics

Validació i certificat de firmes: VALIDE [fullet electrònic]

06 abril 2010

Què és Valide? : És un servici online per a la firma de documents electrònics seguint els formats que accepten les administracions públiques espanyoles en els seus servicis d'administració electrònica. Està disponible tant a través de la Xarxa SARA com a través d'Internet per al seu ús pels ciutadans.
URL: https://valide.redsara.es(Obri en nova finestra)

  • NOTA: Informació actualitzada en CTT: Valide

Tríptic divulgatiu distribuït en ocasió de Tecnimap 2010

  • Identitat i Firma electrònica

Observatori d'Accessibilitat Web (OAW)

L'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web en el Portal d'Administració Electrònica (PAe) té com a objectiu ajudar a millorar el grau de compliment en matèria d'accessibilitat dels portals de l'Administració.

Informe sobre el resultat del seguiment 2020-2021

01 desembre 2021

Informe sobre el resultat del seguiment 2020-2021. Publicat al desembre de 2021. 1 PDF de 22 p. 

  • NOTA: des de la Secretaria General d'Administració Digital i en concret des de l'Observatori d'Accessibilitat Web s'ha elaborat i enviat a la Comissió Europea el primer Informe sobre el resultat del seguiment corresponent al període 2020-2021

  • OAW-Informe sobre el resultat del seguiment

  • Accessibilitat

Butlletins de l'OBSAE

Butlletins periòdics de l'Observatori Observatori d'Administració Electrònica (OBSAE)

OBSAE. Indicadors rellevants

01 agost 2021

L'Observatori d'Administració Electrònica (OBSAE) publica des d'agost de 2021 i amb una periodicitat mensual un nou butlletí d'indicadors rellevants amb aquelles dades més destacades de l'Administració Electrònica.

  • Més detalls en DataOBSAE(Obri en nova finestra)

  • Este butlletí s'oferix en format procesable XLSX i en format PDF

  • Estan disponibles cada mes en la secció Indicadors rellevants de l'OBSAE (Obri en nova finestra)
  • NOTA: És continuació del butlletí d'indicadors de l'OBSAE que es difonia trimestralment, des de l'any 2011 fins a 2020.
  • Així mateix s'oferixen en DATAOBSAE Indicadors rellevants: Informe d'ús de Servicis de la SGAD. Àmbit Administració General de l'Estat, Àmbit Administració Autonòmica.
  • Servicis electrònics

Notes tècniques de l'OBSAE

01 setembre 2011

Les notes tècniques de l'Observatori d'Administració Electrònica (OBSAE) oferixen informació resumida sobre aspectes concrets del desenvolupament de l'Administració Electrònica, tals com a legislació, servicis d'administració electrònica. Es realitzen des de 2011

  • Servicis electrònics