ENISA presenta els avanços en la implementació i adopció del Marc Europeu d'Habilitats/Habilitats en Ciberseguretat

• Copiar

22 setembre 2023

L'Agència de Ciberseguretat de la Unió Europea (ENISA) presenta els avanços en la implementació i adopció del Marc Europeu d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat (ECSF) en la 2ª edició de la Conferència Europea d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat, celebrada a Madrid

L'Agència Agència de Ciberseguretat de la Unió Europea(Obre en nova finestra) (ENISA) va donar a conèixer ahir l'estat en de la implementació i adopció del Marc Europeu d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat (ECSF) en segona edició de la Conferència Europea d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat(Obre en nova finestra)  i es va felicitar pel grau de progrés aconseguit en aquest camp.

Aquesta fita, celebrat sota els auspicis de la Presidència espanyola del Consell de la UE i en col·laboració amb Ministeri d'Educació i Formació Professional(Obre en nova finestra)  i l'Institut Institut Nacional de Ciberseguretat(Obre en nova finestra) (INCIBE), té lloc l'any dedicat al desenvolupament de capacitats a Europa: 2023, l'Any Europeu de les Capacitats i uns mesos després de la publicació per part de la Comissió d'una comunicació sobre una  Acadèmia d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat .

Els nous requisits legals que augmenten el nivell de ciberresiliencia en la UE i el panorama més ampli d'amenaces han fet que la demanda de professionals de ciberseguretat creixi ràpidament. No obstant això, l'oferta de professionals no està a l'una/a l'una amb aquesta creixent demanda.

La Base de dades d'Educació Superior de Ciberseguretat (CyberHEAD) mostra que el nombre de graduats de ciberseguretat ha aconseguit un màxim de 3100, amb un creixement del 25% en els últims 2 anys. No obstant això, el nombre d'escassetat de mà d'obra de ciberseguretat s'estima en 300 mil, una bretxa que no es pot tancar amb el nombre actual de graduats. Per tant, es necessiten més inversions en reciclatge i millora de les habilitats/habilitats per cobrir aquesta escassetat de mà d'obra.

La Conferència Europea d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat

La segona edició de la Conferència Europea d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat va mostrar com s'ha aplicat i implementat l'ECSF en diferents estats membres, contextos i sectors en un enfocament harmonitzat. Es van fer anuncis de noves promeses que contribueixen a una força laboral de ciberseguretat més gran. Aquests compromisos formen part de la recent iniciativa de la Comissió Europea, l'Acadèmia d'Habilitats/Habilitats de Ciberseguretat, que utilitza ECSF com a punt de referència de la UE per a les habilitats/habilitats i competències professionals i té com a objectiu abordar l'escassetat de mà d'obra  de ciberseguretat .

La conferència també va anunciar el llançament de la revisió del Marc Europeu de Capacitats de Ciberseguretat i una crida a les parts interessades per millorar la comprensió i el desenvolupament de les capacitats de ciberseguretat en tota la UE.

Els assistents procedien de diversos sectors, com a administracions públiques per al desenvolupament d'habilitats/habilitats, organitzacions privades de ciberseguretat amb interès a construir una força laboral competent, associacions professionals, investigadors, acadèmics i proveïdors de capacitació.

Sobre el Marc Europeu de Capacitats de Ciberseguretat (ECSF)

El Marco Europeu de Capacitats de Ciberseguretat(Obre en nova finestra) (ECSF) és una eina pràctica per recolzar la identificació i articulació de tasques, competències, habilitats/habilitats i coneixements associats amb les funcions dels professionals europeus de ciberseguretat. És el punt de referència de la UE per definir i avaluar les capacitats pertinents, tal com es defineixen en l'Acadèmia de Capacitats de Ciberseguretat, que va ser anunciada recentment per la Comissió Europea.

L'ECSF resumeix les funcions relacionades amb la ciberseguretat en 12 perfils, que s'analitzen individualment en els detalls de les seves responsabilitats, capacitats, sinergies i interdependències corresponents. Proporciona una comprensió comuna de les funcions, competències, habilitats/habilitats i coneixements rellevants que es requereixen principalment en ciberseguretat, facilita el reconeixement de les habilitats/habilitats de ciberseguretat i recolza el disseny de programes de capacitació relacionats amb la ciberseguretat.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) (ENISA)

Font original de la notícia(Obre en nova finestra) (INCIBE)

• Seguretat