La Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica es converteix en organisme intermedi per a la gestió de FEDER.

• Opinar

26 novembre 2013

La Dirección General de Modernización Administrativa, Procedimientos e Impulso de la Administración Electrónica se convierte en Organismo Intermedio para la gestión de FEDER, mediante la firma de un acuerdo con la Dirección General de Fondos Comunitarios del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas, en representación del Estado miembro.

La Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica (DGMAPIAE) i la Direcció general de Fons Comunitaris del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, en representació de l'Estat membre, han subscrit un Acord, pel qual la primera es converteix en Organisme Intermedi per a la gestió de FEDER al Programa Operatiu d'Economia basada en el Coneixement i dels Programes Operatius d'Aragó, Balears, Cantàbria, Navarra i La Rioja.

Els Fons Estructurals com el Fons de Cohesió, de la Unió Europea, tenen com a finalitat afavorir un major grau de cohesió econòmica i social a l'espai comunitari, a través del cofinançament de les polítiques de despesa pública desenvolupades pels estats-membres i dirigides a la consecució de dita objectiva.

La DGMAPIAE actua com a Organisme Intermedi al Programa Operatiu d'Economia basada en el Coneixement (regions Convergència i Phasing-out) i als Programes Regionals de Competitivitat d'Aragó, Balears, Cantàbria, Navarra i La Rioja. Les actuacions a desenvolupar al Programa Operatiu d'Economia basada en el Coneixement corresponen a l'Eix 1, Tema Prioritari 13: Serveis i Aplicacions per al ciutadà i a l'eix 7 assistència tècnica, Tema Prioritari 85 Preparació, execució, seguiment i inspecció.

Les regions objectiu del Programa Operatiu d'Economia basada en el Coneixement són les següents: Galícia, Andalusia, Castella-la Manxa i Extremadura, Astúries, Regió de Múrcia, Ceuta i Melilla, sent l'ajuda comunitària del 80% i la contribució nacional del 20%.

La DGMAPIAE també participa als Programes Operatius Regionals d'Aragó, Balears i Navarra, en els quals ha rebut programació financera, sent en aquests casos l'ajuda comunitària del 50% i la contribució nacional del 50%.
La DGMAPIAE, en calidad de Organismo Intermedio, se encargará de realizar el seguimiento de las actuaciones cofinanciadas por el FEDER en dichos Programas Operativos, a través del equipo «Gestión FEDER» adscrito a la Dirección General.

Els projectes seleccionats com a beneficiaris d'aquest finançament, són, bàsicament, aquells que constitueixen el nucli de la infraestructura i serveis comuns que faciliten la implantació de l'Administració Electrònica, els de Estrangeria i la Unitat de Mercat.

• Cooperació interadministrativa