La Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics estableix en el seu article 44, la possibilitat que les Administracions Públiques subscriguin convenis de col·laboració a fi d'articular mesures i instruments de col·laboració per a la implantació coordinada i normalitzada d'una xarxa d'espais comuns o finestretes úniques.
Per això, l'Administració General de l'Estat ha signat amb la Comunitat Foral de Navarra un Convenio Marco para la implantación de una Red de Oficinas Integradas de Atención al Ciudadano en el ámbito territorial de la Comunidad Foral de Navarra , que ha entrado en vigor el 19 de marzo de 2011, tras su publicación en el Boletín Oficial de Navarra.
Amb l'entrada en vigor d'aquest Conveni de col·laboració, ja són catorze les Comunitats Autònomes que han celebrat aquest tipus de conveni amb l'Administració General de l'Estat, que permet que les Entitats Locals que s'adhereixin actuen com a Oficines de Registre de l'Administració General de l'Estat i de la Comunitat Autònoma corresponent, així com plantejar altres models de col·laboració com a oficines conjuntes d'informació o de tramitació.