Tres de cada catro españois utilizan internet para xestións coa Administración Pública segundo o CIS

• Escoitar

28 decembro 2023

O Centro de Investigacións Sociolóxicas realizou unha enquisa sobre a calidade dos servizos públicos, onde se preguntou polo grao de satisfacción co funcionamento das AAPP e a valoración das ferramentas que ofrece a administración electrónica.

O mesmo estudo revela que o 61,3% dos españois sostén que fala de forma habitual sobre asuntos relacionados cos servizos públicos que prestan as administracións do Estado, comunidades autónomas e concellos. En canto ao seu funcionamento, o 45,3% dos enquisados opina que funcionan de maneira “moi ou bastante satisfactoria”; pola contra, o 9,1% asegura que non sente “nada satisfeito”.

Servizos públicos mellor valorados

Entre os servizos públicos mellor valorados polos españois atópanse os relacionados coa seguridade cidadá (protección civil, policía, bombeiros) que son considerados como “moi ou bastante satisfactorios” para o 72,5% dos enquisados. Os transportes públicos, cun 58,6% e a asistencia en hospitais públicos cun 53,7% son outros servizos que os españois valoran de forma positiva.

Melloras na xestión

Cando se pregunta aos enquisados que aspectos melloraron ou empeoraron nas administracións do Estado, comunidades autónomas e concellos, o 67,8% asegura que mellorou o acceso a internet. mentres que o 63% di que empeorou o tempo en resolver as xestións.

Experiencias persoais coa Administración

O estudo tamén pregunta cal é o grao de satisfacción cando se contactou persoalmente, través de teléfono ou correo para facer xestións administrativas. O 90,7% cualifica como bastante ou moi satisfactoria a súa experiencia cos servizos de centros culturais, de maiores e bibliotecas; o 88,4% coa oficina de expide o DNI e pasaportes e 81,6% con Correos.

Certificado, DNI electrónico e Sistema Cl@ve

O 53,4% dos españois di ter certificado electrónico e un 48% utilizalo durante o último ano, sendo fácil ou moi fácil o seu manexo para o 84,3 dos seus usuarios. En canto ao Sistema cl@ve, o 51% dos enquisados asegura telo e que utilizalo resultoulle fácil ou moi fácil ao 85,3%. Por último, o 46,5% dos enquisado asegura ter o DNI electrónico, aínda que o 15% non o activou.

Vantaxes e inconvenientes

Como conclusión, para os españois a Administración Electrónica ten máis vantaxes que inconvenientes (62,9%) e está de acordo ou moi de acordo en que mellora o acceso á información e o coñecemento dos servizos públicos (73,2%). Con todo, o 86,1% considera que exclúe ás persoas con menos coñecementos e habilidades informáticas.

Os datos desta enquisa realizada entre o 14 de novembro e o 1 de decembro, cunha mostra de 10.306 entrevistas, pronto será aloxada na web do CIS(Abre en nova xanela) , no apartado de " Estudos(Abre en nova xanela) " e por agora pódese consultar o avance(Abre en nova xanela) .

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos
  • Cidadán