Publicat l'Informe Anual d'Hacktivismo i Ciberyihadismo 2021

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 maig 2022

L'Informe IA-03/22, disponible en la part pública del portal del CCN-CERT, recull el panorama de l'hacktivismo a Espanya, Iberoamèrica, Nord d'Àfrica i Orient Pròxim, altres àrees i el de falsa bandera proislamista o proyihadista.

El CCN-CERT ha publicat al seu portal el  Informe Anual sobre Hacktivismo i Ciberyihadismo(Obre en nova finestra)  de 2021, IA-03/22. En ell es fa balanç del succeït durant 2021 en el panorama de l'hacktivismo, tant a Espanya com en la resta del món. Un any en el qual s'ha consolidat la tendència d'una derivació de l'hacktivismo ideològic d'aspiracions col·lectives cap a un hacktivismo vandàlic individualista. La seva finalitat és desfigurar llocs web per tot el món fent una explotació oportunista de les vulnerabilitats. Així, durant el passat any i tal com es recull en l'informe, entre un 10% i un 30% de les desfiguraciones de llocs web per part d'atacants amb trets hacktivistas, ha correlacionat amb aquestes pràctiques d'intoxicació SEU o d'inserció de codi programari maliciós redireccionant tráfico de visites des de les webs compromeses cap a infraestructures de disseminació de codi informàtic no desitjat o nociu.

En totes les regions del món segueix existint una correlació bastant significativa entre els atacs per desfiguración de llocs web i la presència de programari desactualizado. El perfilat de les identitats atacants a Espanya segueix coincidint amb el de la resta del món: individualitats atacants (ocasionalment agrupades) que executen atacs procedimentados per a l'explotació de vulnerabilitats comunes de codi informàtic, sense motivació ideològica, però amb gran afany de notorietat.

Quant al perfil predominant de webs victimizadas, continuen destacant aquelles privades o de petits negocis amb programari desactualizado.

Seguint en la mateixa línia que anys anteriors, la inexistència d'una fenomenologia netament ciberyihadista és una realitat.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Seguretat i Protecció de Dades