Model de Política de gestió de documents electrònics elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques.

" /> Model de Política de gestió de documents electrònics elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques." /> PAe - Model de Política de gestió de documents electrònics.
accesskey_mod_content

Model de Política de gestió de documents electrònics.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

19 desembre 2013

Es troba disponible el Model de Política de gestió de documents electrònics(Obre en nova finestra) elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques.

Una política de gestió de documents electrònics conté orientacions o directrius que defineix una organització per a la creació i gestió de documents autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, d'acord amb les funcions i activitats que li són pròpies.

En el context de l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat ( Reial decret 4/2010, de 8 de gener(Obre en nova finestra) ), la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de gestió de documents electrònics(Obre en nova finestra) tiene por objeto establecer las directrices para la definición de políticas de gestión de documentos electrónicos. Por tanto, trata los conceptos relacionados con el desarrollo de políticas de gestión de documentos electrónicos, identifica los procesos de la gestión de documentos en el marco de la administración electrónica y establece los principios necesarios para el desarrollo y aplicación de políticas de gestión de documentos electrónicos por parte de todos los órganos de la Administración y Entidades de Derecho Público vinculadas o dependientes de aquélla.

El Model de Política de gestió de documents electrònics(Obre en nova finestra) , respon la demanda d'orientació en la matèria i té com a objectiu servir com a referència per a l'elaboració d'una Política de Gestió de documents electrònics conforme a l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, seguint el que es disposa en la Norma Tècnica d'Interoperabilitat i en la seva corresponent Guia d'Aplicació.
El Model s'articula en funció dels següents continguts:

    1. Referències
    2. Abast de la Política
    3. Dades identificatives la Política
      1. Període de validesa
      2. Identificador del gestor de la Política
    4. Rols i responsabilitats
      1. Actors
      2. Responsabilitats
    5. Processos de gestió documental
      1. Captura
      2. Registre
      3. Classificació
      4. Descripció
      5. Accés
      6. Qualificació
      7. Conservació
      8. Transferència
      9. Destrucció o eliminació
    6. Assignació de metadades
    7. Documentació
    8. Formació
    9. Supervisió i auditoria
    10. Gestió de la Política

 

 

  • Interoperabilitat