accesskey_mod_content

La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

29 maig 2023

La Seguretat Social ha iniciat la publicació de les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única (DEHú), la qual cosa suposa un pas més en la seua consolidació com a punt únic de notificacions per a totes les Administracions.

La Seguretat Social -organisme considerat com un dels grans emissors de notificacions en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat- s'incorpora, al llarg d'este mes de maig, a la Direcció Electrònica Habilitada única (DEHú). Esta gran fita implica ampliar encara més el volum de notificacions i comunicacions que posa a la disposició de la ciutadania de forma senzilla i directa.

Durant l'any 2022 DEHú va superar els 90 milions i mitjà de notificacions, xifra que es veurà incrementada en 40 milions d'enviaments  anuals amb la incorporació de la Seguretat Social i, amb ella, la posada a la disposició de notificacions procedents de l'Institut Nacional de Seguretat Social, la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'Institut Social de la Marina, la Direcció general d'Ordenació de la Seguretat Social, i la Intervenció General de la Seguretat Social (IGSS).  

La DEHú permet actualment que Organismes emissors de diferents administracions i organismes públics, a nivell estatal, autonòmic, local, universitats, etc., realitzen enviaments de notificacions i comunicacions en qüestió de segons i sense amb prou faenes cost associat.

D'esta forma, DEHú agrupa notificacions de més de 8.800 Administracions i Organismes Públics de tots els nivells. En l'àmbit estatal inclou grans emissors, com l'Agència Tributària, la Direcció general del Cadastre, o com s'ha assenyalat anteriorment, la Seguretat Social. A nivell autonòmic, són ja 13 les Comunitats Autònomes que posen a disposició les seues notificacions en la DEHú: Aragó, Canàries, Cantàbria, Galícia, Illes Balears, Comunitat de Madrid, Comunitat Foral de Navarra, Regió de Múrcia, Comunitat Valenciana, Principat d'Astúries, Extremadura, Andalusia i Castella i Lleó. Quant a entitats locals, estan adherits Ajuntaments de tota Espanya, així com Universitats i altres institucions. Pot consultar el detall a través del buscador d'organismes adherits(Obri en nova finestra) .

Com no podia ser d'una altra manera, en esta situació de consolidació com a punt únic de notificacions per a totes les Administracions, DEHÚ, ha experimentat un creixement considerable quant als accessos i compareixences. El nombre d'accessos ha augmentat fins a aconseguir més de 35 milions i mitjà d'accessos al portal el passat mes de març, amb un total d'1.424.732 compareixences en aquest període.

En el següent vídeo(Obri en nova finestra) i en la següent infografia(Obri en nova finestra)  s'explica el funcionament general de DEHú i tot el que es pot fer des del Portal.

A més, ja es troben integrats més de 8.900 grans destinataris per a la recollida automatitzada de notificacions directa als seus sistemes de backend.

Més informació en la solució DEHú(Obri en nova finestra) del CTT

 

 

  • Servicis electrònics