Balance da Iniciativa Achega e Oficina do Dato 2022

• Escoitar
  • Copiar

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

30 decembro 2022

Pequeno balance do ano que termina, un período no que a comunidade de datos abertos non deixou de crecer en España.

Grazas á incorporación da Oficina do Dato, desde a Iniciativa Achega púidose duplicar o efecto divulgativo, e promover o papel que desempeñan os datos abertos no desenvolvemento da economía do dato.

De forma paralela, durante este 2022, continuouse traballando para achegar os datos abertos á cidadanía, a comunidade profesional e as administracións públicas. Así e co obxectivo de fomentar a reutilización dos datos abertos con fins sociais, volveuse a organizar unha  nova edición do Desafío Achega.(Abre en nova xanela)

Co foco posto na saúde e o benestar dos cidadáns, a cuarta edición desta competición contou con  tres gañadores do máis alto nivel(Abre en nova xanela)  e cuxas solucións dixitais teñen como denominador común, mellorar a saúde física e mental das persoas, grazas a servizos desenvolvidos con datos abertos.

Novos exemplos de casos de uso e visualizacións paso a paso

Á súa vez, ao longo deste ano, continuouse caracterizando novos exemplos de casos de uso que contribúen a aumentar o catálogo de  empresas reutilizadoras de datos abertos(Abre en nova xanela)  e aplicacións. Coas novas incorporacións, datos.gob.es xa conta cun catálogo de 84 empresas reutilizadoras e un total de 418  aplicacións desenvolvidas a partir de datos abertos(Abre en nova xanela) . Destas, máis de 40 foron identificadas en 2022.

Ademais, desde que o pasado ano inaugurouse a sección  de visualizacións paso a paso(Abre en nova xanela) , séguese explorando o potencial das mesmas para que os usuarios poidan inspirarse e replicar os exemplos de maneira sinxela.

Informes, guías e material audiovisual para promover o uso dos datos abertos

Co propósito de seguir brindando asesoramento ás comunidades de publicadores e reutilizadores de datos abertos, outro dos eixos deste 2022 hase focalizado en ofrecer informes innovadores sobre as últimas tendencias en intelixencia artificial e outras tecnoloxías emerxentes, así como o desenvolvemento de guías, infografías e vídeos que axudan a coñecer de preto novos casos de uso e tendencias relacionadas cos datos abertos.

Algúns dos artigos máis lidos no portal datos.gob.es foron  ‘4 exemplos de proxectos de empresas privadas que apostan pola compartición de datos en abertos’(Abre en nova xanela)‘Como evoluciona a transformación dixital en España?’ ou  ‘Os principais retos para impulsar espazos de datos sectoriais’(Abre en nova xanela) , entre outros. Respecto das entrevistas, destacamos as realizadas aos gañadores do IV Desafío Achega, a Hélène Verbrugghe, Public Policy Manager para España e Portugal de Meta ou a Alberto González Yanes, Xefe de Servizo de Estatísticas Económicas do Instituto Canario de Estatística (ISTAC), entre algúns exemplos.

Por último, agradecer un ano máis á comunidade open data o seu apoio. Durante 2022, conseguiuse que o  Catálogo Nacional de Datos(Abre en nova xanela)  supere os 64.000 conxuntos de datos publicados. Ademais, datos.gob.es recibiu máis de 1.300.000 visitas, un 25% máis que en 2021, e os perfís de datos.gob.es en LinkedIn e en Twitter creceron un 45% e un 12% respectivamente.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público