accesskey_mod_content

La Generalitat Valenciana signa conveni de col·laboració amb els notaris per no aportar escriptures en paper a les declaracions d'impostos.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

24 febrer 2014

Està previst que els gairebé 350 notaris de la Comunitat Valenciana remetin a la Generalitat cada any entre 200.000 i 250.000 escriptures públiques en format electrònic cada any.

Està previst que els gairebé 350 notaris de la Comunitat remetin a la Generalitat cada any entre 200.000 i 250.000 escriptures públiques en format electrònic cada any.

El conseller ha ressaltat que es persegueix "incentivar la presentació en línia de declaracions tributàries per part de ciutadans, gestors i assessors fiscals, la qual cosa permet importants estalvis, tant en paper com en desplaçaments físics a dependències tributàries".

En 2013 más de un 67% del número total de declaraciones presentadas del modelo 600 del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales se ha realizado telemáticamente, lo que ha supuesto más de un 72% de la recaudación, con un ahorro en papel de entre 2,5 y 3 millones de hojas.

Moragues ha hecho hincapié en los esfuerzos del Consell "para profundizar en la labor ya emprendida de construcción de una verdadera administración electrónica en el ámbito de la gestión tributaria de la Generalitat, evitando desplazamientos a ciudadanos y empresas, promoviendo nuevas actuaciones para facilitar la presentación telemática de declaraciones y documentos con trascendencia fiscal por parte de los ciudadanos".

Todo ello, en el marco legal del principio de impulso de la aplicación de los medios electrónicos a los procesos de trabajo y la gestión de los procedimientos y de la actuación administrativa, y en el contexto del proceso de simplificación y reducción de cargas administrativas a través de los planes SIRCA1 (2010-2012) y el vigente SIRCA2 (2013-2015)(Obre en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics