El rastreador del Observatorio de Accesibilidad Web será utilizado por el Gobierno de Argentina para realizar monitorizaciones de accesibilidad en su ámbito nacional

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

22 novembre 2019

L'Oficina Nacional de Tecnologies d'Informació (ONTI) del Govern d'Argentina va a usar el rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web, desenvolupat pel Govern d'Espanya, per realitzar monitoratges del compliment dels requisits d'accessibilitat pel que fa a la seva Llei N° 26.653 de “Accessibilitat de la Informació de les Pàgines Web” i el Decret Reglamentari de la mateixa.

El Rastrejador de el  Observatori d'Accessibilitat Web (OAW) és l'eina del Govern d'Espanya que des de l'any 2009 ha permès dur a terme les diferents iteracions de l'Observatori Observatori d'Accessibilitat Web (OAW) i la utilització del servei de diagnòstic en línia disponible a través de la Comunitat d'Accessibilitat . A més, serà l'eina amb la qual el Govern d'Espanya implementi el mètode de seguiment simplificat per al monitoratge pel que fa a la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 d'octubre de 2016, sobre l'accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic.

Tècnicament el rastrejador permet realitzar una estimació de l'accessibilitat d'un lloc web i generar informes automàtics a partir de les més de 100 comprovacions implementades actualment en la plataforma pel que fa a WCAG 2.0, a més d'aportar recomanacions sobre com solucionar els problemes detectats. A partir de l'any 2020 l'eina incorporarà també comprovacions de WCAG 2.1.

El Gobierno de España liberó en noviembre de 2018 como software de fuentes abiertas la solución del Rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web  a través del Centro de Transferència de Tecnologia – CTT amb l'objectiu d'ajudar a altres Estats en la implantació de polítiques actives de monitoratge de la situació, especialment per als afectats per la Directiva (UE) 2016/2102.

El govern de la República d'Argentina, en concret la "Oficina Nacional de Tecnologies d'Informació"(ONTI)(Obre en nova finestra) , exerceix el rol d'Autoritat d'Aplicació de la Llei N° 26.653 de “Accessibilitat de la Informació de les Pàgines Web” i per tant ha de monitorar i avaluar l'accessibilitat de llocs web en el marc del Decreto N° 656/2019 .

Com a suport a aquestes activitats ONTI va descarregar, a través del CTT, l'eina del Rastrejador de l'Observatori d'Accessibilitat Web i l'ha desplegat amb èxit en les seves instal·lacions. L'eina ha estat adaptada per l'equip d'ONTI a les necessitats específiques del context argentí, especialment pel que fa al disseny i informació mostrada pels seus informes.

L'objectiu d'ONTI és usar-la, a partir de novembre de 2019, per estudiar l'evolució de l'accessibilitat en els llocs web dels subjectes obligats per la Llei d'Accessibilitat Web d'Argentina.

De forma conjunta, Espanya i Argentina estan estudiant diferents vies de col·laboració per contribuir a les millores d'ús comú que es puguin anar desenvolupant i generar així beneficis per a ambdues institucions.

Notícia en ONTI(Obre en nova finestra)

• Accessibilitat
  • Cooperació interadministrativa