Esdeveniments

Fòrum Europeu de Confiança Digital amb Tercers Països (TCTL)

• online
  • 12 juny 2023
  • 09:00

La Unió Europea i tercers països poden implementar l'Acord de Reconeixement Mutu (ARM) de servicis de confiança baix el Reglament eIDAS. En este esdeveniment, diversos actors clau d'esta col·laboració compartiran els últims avanços de les implementacions, les seues experiències i els diferents punts de vista respecte dels servicis de confiança.

Amb l'aplicació del Reglament (UE) n.º 910/2014, comunament conegut com a  Reglament eIDAS , per part dels Estats membres de la UE/EEE, la Unió ha establit un ecosistema i una governança molt reeixits i vibrants en relació amb els servicis de confiança qualificats durant molts anys. Esta història d'èxit ha despertat l'interés de molts tercers països per reproduir el Sistema Europeu de Confiança. La Comissió Europea rep contínuament sol·licituds de assistència de tercers països per a alinear el seu sistema de confiança amb l'europeu, amb l'objectiu final d'aconseguir una alineació absoluta per motius legals i tècnics per a activar l'article 14 del Reglament eIDAS.

El present article pot utilitzar-se per a establir el reconeixement mutu dels servicis de confiança qualificats entre la Unió i cada tercer país que complisca els criteris jurídics i tècnics pertinents. Esta és la raó per la qual s'anuncia el Programa TCTL de la Comissió Europea, un programa que definix un full de ruta, normes tècniques i requisits previs per a proporcionar un procés transparent i sòlid que conduïsca al reconeixement mutu en virtut de l'article 14 del Reglament eIDAS.

La DG DIGIT, en col·laboració amb la DG CNECT, va publicar fa uns dos anys les especificacions tècniques de el Acord de Reconeixement Mutu (ARM) per a facilitar, des del punt de vista tècnic, la inclusió de les llistes de confiança de tercers països, inclosa la informació sobre els seus servicis de confiança nacionals, en una llista específica de llistes de confiança, similar a la llista de la Unió Europea de llistes de confiança (EU LOTL). . Com a pas alternatiu o previ a l'establiment d'un reconeixement mutu formal a través d'un acord internacional, la Comissió va decidir aplicar i mantindre el AdES LOTL de tercers països per a facilitar la validació de firmes i segells electrònics recolzats per certificats emesos per proveïdors de servicis de confiança establits en tercers països. Esta llista exhaustiva inclou tota la informació pertinent necessària per a interpretar el contingut de les llistes de confiança de tercers països de conformitat amb els requisits i les millors pràctiques de la UE per a validar firmes i segells electrònics avançats. La UE també reconeix la demanda de reconeixement voluntari dels servicis de confiança de tercers països, en particular per al reconeixement de firmes i segells electrònics en el context dels articles 27 i 37 del Reglament eIDAS. Incloure a un tercer país en els tercers països AdES LOTL pot considerar-se com el trampolí cap al reconeixement mutu dels servicis de confiança qualificats després de la celebració d'un acord internacional. Com a primer tercer país inclòs en esta llista, Ucraïna és un dels favorits en este sentit. Donat el gran interés de molts altres tercers països en el reconeixement mutu dels servicis de confiança amb la UE, la inclusió d'Ucraïna en esta llista ha de considerar-se com el primer pas cap a l'ampliació de la llista a molts altres països.

En el marc del Programa TCTL, la Comissió Europea ha dut a terme una avaluació tècnica dels aspectes jurídics i tècnics de les firmes electròniques ucraïneses. Ha verificat, verificat i avalat tots els elements de conformitat, assegurant que Ucraïna complisca amb tots els requisits per a ser part de la llista de confiança.

En el context d'esta fita, es publica nova documentació en l'eIDAS Dashboard dedicat a la secció Pilot Internacional:

• Versió 2.2 de l'especificació, ús i XSD (arxive ZIP) de l'element MRA, que permet als usuaris de confiança comprendre la sintaxi i la semàntica de TC AdES LOTL.
  • Regles d'aplicabilitat de la firma que permeten a les parts que confien determinar si una firma o segell electrònic encaixa en l'esquema de reconeixement establit per TC AdES LOTL.
  • La CE presenta un informe que conté tota la informació pertinent sobre la validesa del sistema en què es basa la inclusió de tercers països en esta llista.

El compromís de la Comissió Europea de proporcionar ferramentes completes i eficaces per a validar firmes i segells electrònics és un pas significatiu cap a un futur digital més segur, global i sense fissures.

Per a obtindre més informació sobre les mesures adoptades per la Comissió Europea per a avançar cap a l'alineació dels servicis de confiança amb tercers països, les parts interessades poden assistir a el Fòrum de Servicis de Confiança dels Països CE-3rd que se celebrarà el 12 de juny de 2023, de 09:00 a 17:30 (CET) a Brussel·les en manera híbrida.

L'esdeveniment cobrirà una varietat de temes relacionats amb els servicis de confiança, com les últimes actualitzacions del Reglament eIDAS, associacions internacionals, reconeixement dels servicis de confiança de tercers països, disseny tècnic i més. A més, estem encantats de presentar una àmplia gamma d'oradors de la Comissió Europea, experts de la indústria i tercers països, que compartiran les seues idees i experiències.

Inscropciones(Obri en nova finestra)

Font original de l'esdeveniment