accesskey_mod_content

Publicado o informe “eGovernment Benchmark 2020” da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

29 setembro 2020

Segundo este informe España ten un desempeño superior ao esperado, tanto en penetración como en dixitalización, e forma parte do escenario Fruitful eGov, que inclúe aos mellores países da súa clase por encima da media europea.

O 23 de setembro a Comisión Europea ha publicado o egovernment benchmark correspondente ao ano 2020. Este informe é unha referencia na avaliación de a  administración electrónica nos países europeos e este ano, 2020, mostra notables avances,  en media, en todos os ámbitos do estudo. De maneira que o rendemento global da UE-27+ é do 68%, mentres que hai dous anos, o rendemento xeral foi ao 62%. O estado actual móstrase no mapa global.

Este informe contribuíu a crear un "círculo virtuoso" de mellora na administración dixital en Europa. As administracións públicas desenvolven mellores e mellores servizos dixitais porque a demanda dos usuarios é alta; e cada vez máis usuarios acceden aos servizos gobernamentais en liña porque estes servizos están dispoñibles e son fáciles de usar.

Os países europeos á cabeza en eGovernment son Malta (puntuación global do 97%), Estonia (92%), Austria (87%) e Letonia (87%). Estes países obteñen a puntuación máis alta no catro puntos de referencia de primeiro nivel, seguidos de preto por Dinamarca (84%), Lituania (83%) e Finlandia (83%).

En termos de progreso, Luxemburgo, Hungría e Eslovenia realizaron os maiores avances nos últimos dous anos, con 20, 19 e 18 puntos porcentuais, respectivamente, o que deu lugar a puntuacións globais correspondentes do 79%, 63% e 72%.

España conseguiu manter un crecemento constante nos últimos anos, mantendo o seu posicionamento por encima da media europea.

Analizando os resultados en termos xerais por cada un dos indicadores medidos as principais conclusións alcanzadas son as seguintes.

Respecto a la “Centricidad en el usuario”, ha habido un aumento de la referencia superior al 87% (4 puntos porcentuales más que hace dos años). Máis de tres de cada catro servizos públicos poden completarse en liña (78%). Esto supone que en un 95% de las veces, los usuarios encuentran los servicios que están buscando en los portales de servicios y en un 98% encuentran información.

Os servizos en mobilidade, que é o indicador máis recente, é o que obtén a puntuación máis baixa, aínda que cun aumento ata a 76%  fronte ao 62% hai dous anos.  Máis de 3 de cada 4 servizos públicos son aptos para dispositivos móbiles.

A área de transparencia experimentou unha mellora nos últimos dous anos e  agora atópase no 66% (7 puntos porcentuais máis altos que hai dous anos). Os usuarios reciben un aviso cando o servizo se completa no 64% dos casos. Ademais, un 98% dos sitios web publican información sobre a estrutura organizativa, misión e responsabilidades, o acceso á información, a posibilidade de solicitar información adicional e onde atopar a lexislación correspondente.

A transparencia no uso de datos persoais debe mellorar.  Debe mellorar a información sobre como se procesan os datos persoais dos usuarios polas administracións públicas xa que só no 17% dos casos dáse información acerca de se os seus datos foron utilizados e por quen, aínda que a posibilidade de ver se os seus datos foron utilizados está presente no 64% dos países.

O indicador de mobilidade transfronteiriza é o que obtén a puntuación máis baixa.  Aínda que mellora con respecto a hai dous anos en 7 puntos porcentuais quedándose nun 56% na UE-27+.

A mobilidade transfronteiriza segue sendo un desafío para os países. Os usuarios que queiran obter un servizo doutro país europeo poden facelo no 62%, no caso dos servizos para cidadáns, e no 76% no caso dos servizos para as empresas. Mentres que a nivel global europeo o 87 % dos servizos están dispoñibles en liña para os usuarios nacionais, só o 69 % está dispoñible para os usuarios estranxeiros, con enormes diferenzas entre os Estados membros.

Respecto dos procedementos que requiren autenticación, os eID nacionais estranxeiros só acéptanse polo 9%  dos servizos, aos que os cidadáns poden acceder cun eID nacional. Para as empresas este número supón un 36%.

A ciberseguridade segue sendo un desafío para os sitios web gobernamentais: só o 20% de todas o URL avaliadas cumpren a metade dos 14 criterios básicos de seguridade avaliados. Isto subliña a importancia de mellorar significativamente os niveis de seguridade dos sitios web para garantir que os usuarios poidan confiar nos sitios web e os servizos do sector público.

Se nos centramos no avance de España: case todos os indicadores están por encima da media europea, tal e como se mostra o gráfico seguinte.

Estonia, Letonia, Lituania y España son países que superan las expectativas tanto en penetración como en digitalización en comparación con países europeos con características similares. España logra  unha puntuación do 100% na usabilidade de servizos en liña  medida por la atención que se ofrece mediante un soporte a usuario confiable. Igualmente España tiene una alta puntuación en el uso de los habilitadores digitales en los servicios online.

España, con todo, ten marxe de mellora na información e a dispoñibilidade dos servizos para cidadáns doutros países europeos. Así mesmo, tamén hai marxe de mellora en canto ao funcionamento dos servizos a través de sistemas móbiles.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Consulta os documentos que compoñen este informe(Abre en nova xanela)

  • Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos