O Consello de Ministros do 2 de outubro aprobou o Plan de Transformación Dixital da Administración Xeral do Estado (AGE) e os seus organismos públicos (Estratexia TIC 2015-2020), tal e como se acordou na Comisión de Estratexia de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións celebrada o 15 de setembro de 2015.
Esta estratexia deriva do Real Decreto de 2014 sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na AGE e os seus Organismos Públicos, así como das medidas CORA, e supón o marco estratéxico global para avanzar na transformación da Administración ao establecer os seus principios reitores, os obxectivos e as accións para alcanzalos, así como os fitos para o desenvolvemento gradual da Administración Dixital.
Este proxecto responde ás novas demandas da sociedade, proporcionando información e servizos dixitais en calquera momento, en calquera lugar e por diferentes canles, xerando novas formas de relación cos cidadáns, facilitando oportunidades de negocio e innovando nos servizos, aproveitando sempre as oportunidades que proporcionan as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións.
Transformación dixital antes de 2020
A Estratexia TIC expón a transformación dixital antes de 2020, e para iso incorpora as recomendacións do OCDE e a estratexia da Comisión Europea para o Mercado Único Dixital. Ademais, é un claro instrumento para a aplicación das novas leis de Procedemento Administrativo Común e Réxime Xurídico das Administracións Públicas.
Entre sus objetivos está configurar los planes de los ministerios para emprender la transformación digital en su ámbito de competencia para llegar a un nuevo modelo de prestación de servicios más racional, articulado en torno a la idea de servicios compartidos, de carácter obligatorio y que sustituya a los existentes, salvo excepciones. Además, desarrolla la idea de infraestructuras comunes en el ámbito de las tecnologías de la Información y las Comunicaciones.
Na primeira declaración de servizos compartidos, aprobada na Comisión TIC incluíronse 14 servizos, algúns xa en funcionamento e outros en proceso de implantación:
- Servizo unificado de telecomunicacións
- Servizo de seguridade xestionada
- Servizo de aloxamento de infraestruturas TIC
- Servizo de nube híbrida (Nube SARA)
- Servizo de correo electrónico unificado
- Servizo multicanle de atención ao cidadán
- Servizo de xestión do rexistro
- Servizo de xestión de notificacións
- Servizo de xestión de nómina
- Servizo integrado de xestión de persoal
- Servizo común de xestión económico-orzamentaria
- Servizo común de xeración e validación de firmas electrónicas
- Servizo de xestión de expediente e documento electrónico
- Servizo de xestión de arquivo electrónico